5 věcí, které vám umožní pracovat bez bolesti

Revmatoidní artritida ovlivňuje veškeré činnosti nemocného, což platí i o zaměstnání. Studie provedená v roce 2004 na šesti stovkách artritiků prokázala, že vytvoření komfortnějšího pracovního prostředí snižuje počet absencí těchto lidí až o 60 %. Chcete zlepšit svoji pracovní morálku i vy? Poradíme vám.

Jak být v práci efektivnější a netrpět bolestí vám poradí ergonomie
Jak být v práci efektivnější a netrpět bolestí vám poradí ergonomie

1. Hlídejte si postoj

Pamatujete si, jak maminka říkávala "stůj rovně a nehrb se"? Měla pravdu. Sedět či stát rovně je pro artritiky obzvláště důležité – snižuje se zatížení kloubů a oddaluje se i nástup únavy. Pracujete-li s počítačem, nezapomínejte mít lokty u těla a podložené pracovní deskou. Nohy spočívají v pravém úhlu s celými chodidly na zemi. 

2. Nebuďte zatuhlí

Pracujete-li vsedě, přetěžujete klouby. Ty pak bolí a jsou zatuhlé. Dopřejte si krátké přestávky s protažením či rychlou chůzí. Je-li to možné, měňte pozice i během práce. Pokud se vaše povolání skládá z jednostranných pohybů (např. u pásu v továrně), o pauze je zkuste provádět na opačnou stranu.

Doporučené téma: Léčba bolesti

Poslední článek:
Trápí vás bolesti hlavy? Možná za to mohou hormony!
Bolesti hlavy mohou být způsobeny mnoha faktory, včetně genetické výbavy či stravovacích návyků. U žen navíc k...  zobrazit téma

3. Myslete na nohy 

Pokud při práci stojíte, hýčkejte svá chodidla. K dosažení správného postavení pánve při tomto typu zaměstnání dávejte střídavě jednu z nohou na malý stupínek. Paráda stranou, boty na vysokém podpatku nenoste. Kupte si pohodlnou obuv, nejlépe s ortopedickou vložkou.

 

4. Upravte pracovní prostředí

Cílem je mít vše při ruce. Zrušte vysoké police – časté natahování se a  zvedání těžkých břemen není žádoucí. Musíte-li to i přesto dělat, využijte síly velkých kloubů. Při tahu vzhůru pokrčte kolena.

5. Zjednodušte telefonování

Moderní doba jde ruku v ruce s mobilní komunikací. Držíte telefon u  ucha?? Přetěžujete ramena a šíji. Úleva je možná – používejte handsfree set.

Vzhledem k tomu, že se produktivní doba nestále prodlužuje, nemeškejte a využijte rady již dnes. Hledáte-li další účinné tipy pro zefektivnění práce, najdete je ve vědním oboru s názvem ergonomie práce. Zaměřuje se na zvýšení produktivity, nikoliv však na úkor větší únavy a nepohodlí zaměstnanců.

(msd)

Zdroj: www.webmd.com

Autor článku:

PharmDr. Marcela Soudková

Specializace: farmakologie

Autorka je atestovanou farmaceutkou.

Líbí se vám článek?
+11 Ano Ne
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Colavital na klouby | Od: Jan Pleckář | 8.4.2014 10:40
Krom pravidelného pohybu užívám preventivně i
Colavital. Je to přípravek na klouby s čistě přírodním
složením. Není zpropagovaný v reklamách takže i
cena je díky tomu příznivá :) Mohu jen doporučit.
reagovat
 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Pijete v těhotenství kávu? Berete dítěti železo a vápník
Články: Pijete v těhotenství kávu? Berete dítěti železo a vápník
Zjištění, že miminko nejde...
Na průjmy a nevolnost platí i homeopatika
Články: Na průjmy a nevolnost platí i homeopatika
Zkažený žaludek, nevolnost...
Alergie na alkohol? Existuje!
Články: Alergie na alkohol? Existuje!
Když lidé mluví o alergii...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Kašel je zcela přirozený reflex těla
Články: Kašel je zcela přirozený reflex těla
Kašel je přirozený reflex...
Počítačová tomografie (CT)
Články: Počítačová tomografie (CT)
Počítačová nebo computerová...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: