7 zimních tipů pro (ještě lepší) zdraví

Novoroční shon a stres, kdo by měl čas se o sebe starat? Právě vy! Inspirujte se následujícími tipy a budete se cítit dobře nejen v chladné části roku a lépe se poperete s případnými nemocemi.

Shon  hoďte za hlavu a častěji relaxujte
Shon hoďte za hlavu a častěji relaxujte
  1. Vychutnejte si jogurt
  2. Je krémový, jemný – prostě to pravé. Obyčejný kelímek jogurtu pomáhá předejít osteoporóze, vysokému tlaku, je vhodný i při střevních zánětech a zácpě. Správný jogurt obsahuje hodně vitamínu D a živých kultur a naopak málo tuku a cukru.

  3. Předejděte pálení žáhy

    Dejte si své oblíbené jídlo, ale s mírou, s přecpaným žaludkem riskujete pálení žáhy. Žáha nejčastěji pálí po sladkých a tučných jídlech. Buď se tomuto pokušení vyhněte úplně, nebo si alespoň dejte menší porci. Zapomeňte na šlofíka po jídle a raději se jděte ven projít, pokud se chcete vyhnout pálení žáhy, musíte mít hlavu výš než žaludek.

  4. Dejte oparům sbohem

    Chcete-li přežít sváteční přípitky a hromady sladkého a ponocování, aniž by se vám vyrazil nevzhledný opar, dbejte našich rad:

     
    • nepřehánějte to se sladkým,
    • odpočívejte,
    • myjte si ruce,
    • nepijte z cizích sklenic,
    • vyhazujte použité ubrousky,
    • nelíbejte nikoho, kdo má opar.
  5. Meditujte
  6. Pusťte vše z hlavy, zavřete oči, soustřeďte se na dýchání a opakujte dokola jedno slovo nebo frázi. Je dokázáno, že meditace pomáhá snížit krevní tlak, podpořit imunitu, plodnost, tvorbu mateřského mléka a zmírnit projevy premenstruačního syndromu.

  7. Hýbejte se
  8. Nechte auto doma a do obchodu, kina nebo na návštěvu jděte procházkou. U sledování televize si zacvičte, místo s činkou můžete posilovat třeba s lahví vody.

  9. Zkuste místní suroviny
  10. Někteří odborníci na výživu doporučují používat místní suroviny, jídlo se od výrobce na váš stůl dostane mnohem rychleji a živiny se nestihnou znehodnotit.

  11. S dietou začněte zvolna
  12. Není nutné držet drastické diety, stačí snížit denní příjem energie o 200 kalorií. Tu a tam vynechejte sušenku, máslo, sladkou limonádu a budete na dobré cestě.

(mzm)

Zdroj: www.webmd.com

Autor článku:

Markéta Musilová

Odborný garant článku:

MUDr. Jiří Náhlovský

Líbí se vám článek?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: