8 tipů, jak začít nový rok zdravěji

Nikdy není pozdě začít pracovat na nových předsevzetích. S některými začínáte na Nový rok poněkolikáté, jiná jsou pro vás nová. Jaká to jsou nejčastěji? A jak to udělat, aby většina z nich byla splnitelná?

Zaměřte se na dosažitelné cíle a nezapomínejte se odměňovat
Zaměřte se na dosažitelné cíle a nezapomínejte se odměňovat
  1. Buďte aktivní: Aspoň 150 minut týdně věnujte mírnému cvičení, nebo 75 minut intenzivnímu, případně zkombinujte obojí. Fyzická aktivita je něco, co pomůže vašemu tělu udržet se v dobré kondici – a stačí třeba chodit každý den pěšky do schodů.
  2. Buďte realističtí: Velmi často lidé porušují novoroční předsevzetí proto, že jsou nereálná. Dávejte si tedy taková, která jsou splnitelná, a začněte po malých dávkách. Nezdravých návyků se nezbavíte během jednoho dne.
  3. Jezte zdravěji: Začněte tím, že v prvních dnech odstraníte jedno nezdravé jídlo z jídelníčku, ne všechna najednou, to byste pravděpodobně nevydrželi dlouho. Při úspěchu pokračujte vyřazením dalšího a tak dále. Vybírejte si zeleninu, ovoce, celozrnné výrobky, nízkotučné atd.
  4. Zhubněte: Tím, že se pokusíte snížit svou váhu, snížíte i riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Cvičte, hlídejte si přijaté kalorie.
  5. Nekuřte: Kouření je dalším z rizikových faktorů v případě srdečních onemocnění.
  6. Nesnažte se mít příliš mnoho řešení: Není přece pravidlem, že musíte pokrýt novoročními předsevzetími všechny oblasti života – vyberte si jen jednu nebo dvě (jako například zdravou výživu, odvykání kouření či zvládání stresu a hněvu), které jsou pro vás nejdůležitější, a stanovte si dosažitelné cíle.
  7. Nastavte si opravdu vlastní předsevzetí: Podle toho, co chcete vy, ne co chce vaše okolí (manželka, děti, kolegové či přátelé). Dosažitelnost pak bude pro vás reálnější, než když budete plnit přání někoho jiného.
  8. Odměňujte se: Do svých plánů zahrňte i kontrolu plnění předsevzetí, rozhodněte se, kam byste chtěli dojít například během šesti měsíců, a stanovte si pro sebe odměnu, pokud své cíle budete plnit průběžně.

(aši)

Zdroj:
http://newyork.cbslocal.com/2011/01/07/7-steps-to-living-healthy-in-new-year/
http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=57195

Autor článku:

Mgr. Ivana Ašenbrenerová

Autorka vystudovala Fakultu sociálních věd UK v Praze, obor rozhlasová žurnalistika. Pracovala v Mladém světě, v časopise Maminka, Glanc, nyní je redaktorkou Marianne.cz Je spoluautorkou knihy Aromaterapie v životě ženy, autorkou knihy Co dělat, když dítě... a spoluautorkou knihy Velká kniha o mateřství II. Zajímá se o psychologii, pedagogiku, zdraví a životní styl, klasickou i alternativní medicínu.

Líbí se vám článek?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: