Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Byly objasněny dietní rizikové faktory dny

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 21.10.2008Medicína
 
Doktor Hyon Choi z Massachusetts General Hospital v Bostonu se svými kolegy ve dvanáct let trvající prospektivní studii objasnil dietní rizikové faktory dny. Své výsledky uveřejnil v březnovém čísle 2004 časopisu The New England Journal of Medicine.

Do studie bylo zahrnuto celkem 47150 mužů bez dny v anamnéze, kteří každé čtyři roky v letech 1986-1998 vyplňovali dotazníky týkající se dietních zvyklostí.

V následujících 12 letech celkem 730 mužů onemocnělo dnou. Ve srovnání s muži s nejnižším dietním příjmem masa, měli muži s nejvyšším příjmem masa relativní riziko dny 1,41. Relativní riziko dny spojené s příjmem mořských plodů bylo 1,51.

Nicméně, zvýšená spotřeba mléčných výrobků snižovala riziko vzniku dny. Ve srovnání se skupinou mužů s nejnižší spotřebou mléčných výrobků, měli muži s jejich vysokou spotřebou relativní riziko vzniku dny 0,56.

Další analýza zjistila, že nejhorší pro vznik dny bylo vepřové, hovězí a jehněčí maso. Naopak prospěšné byly mléčné výrobky a zelenina.

Vědci se domnívají, že stejná rizika platí i pro ženy.

Zdroj:
N Engl J Med. 2004;350:1071-1073, 1093-1103

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Muži – bolestivý penis

  Domácí lékař

Muži – bolestivý penis  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Vladimír Prchal | stomatologie, Kroměříž  více

  Poradna lékaře

oční vyšetření  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jaroslav Chalaš | stomatologie, Bakov nad Jizerou  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jan Podzimek | praktický lékař pro dospělé, Praha 12  více