Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Čaj snižuje riziko rakoviny vaječníku

Publikováno: 23.9.2008Aktualizace: 23.9.2008Medicína
 
Doktorka Susanna C. Larsson se svými kolegy z Karolinska Institute ve Stockholmu zjistila, že pití dvou šálků čaje denně snižuje riziko rakoviny vaječníku. Výsledky studie vědci uveřejnili v prosincovém čísle časopisu The Archives of Internal Medicine. Prospěšný je i zelený čaj
Prospěšný je i zelený čaj

Do studie probíhající v letech 1987 až 2004 bylo zahrnuto celkem 61 000 žen. Tyto ženy vyplnily dotazník dotazující se na složení jídelníčku. Pomocí Švédských národních registrů nádorových onemocnění a úmrtí vědci hodnotili vliv stravy na výskyt rakoviny vaječníku.

Kolik šálků čaje denně...

Výsledky studie ukázaly, že čím více ženy konzumovaly čaj, tím nižší měly riziko rakoviny vaječníku. Ve srovnání se ženami čaj nekonzumujícími měly ženy, které pijí šálek a méně čaje denně, o 18 % nižší riziko. Ženy pijící jeden šálek čaje denně měly o 24 % nižší riziko a ženy konzumující dva a více šálků čaje denně měly až o 46 % nižší riziko rakoviny vaječníku.

Jako prospěšný se zdá být hlavně černý a zelený čaj. Vědci uvedli, že prospěšný účinek mají hlavně v čaji obsažené antioxidanty.

Zdroj:
The Archives of Internal Medicine

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Sternální punkce

  Články o zdraví

Sternální punkce  více

  Poradna lékaře

případné těhotenství  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Michaela Kovářová | praktický lékař pro dospělé, Volyně  více

  Poradna lékaře

Nevím  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jaroslav Veselka | praktický lékař pro dospělé, Dašice  více