Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Červený grapefruit redukuje hladinu cholesterolu

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 22.10.2008Medicína
 
Doktorka Shela Gorinstein z Hebrew University of Jerusalem School of Pharmacy se svými kolegy zjistila, že červený grapefruit pomáhá redukovat hladinu cholesterolu u pacientů, kteří nereagují na léčbu statiny. Tato zpráva byla uveřejněna v časopisu The Journal of Agriculture and Food Chemistry. D

Do studie bylo zahrnuto celkem 57 pacientů ve věku od 39 do 72 let po bypassu koronárních cév, u kterých byla léčba statiny v redukci hladiny cholesterolu neúčinná. Pacienti byli rozděleni do tří skupin. První skupina konzumovala denně kromě běžné diety jeden červený grapefruit, druhá jeden bílý grapefriut a třetí skupina žádné grapefriuty nekonzumovala. Během testu pacienti nebyli léčeni žádnými léky snižující hladinu cholesterolu.

Za jeden měsíc vědci zjistili, že ve třech skupinách nebyl rozdíl v hodnotách krevního tlaku či tělesné váhy. U obou skupin konzumujících grapefruity byla zjištěna zvýšená aktivita antioxidantů a ve skupině konzumující červený grapefruit byl zjištěn pokles hladiny krevních triglyceridů. Konzumace červených grapefruitů rovněž snižovala hladinu cholesterolu.

Zdroj:
NY Times on-line

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál