Chci přestat kouřit: 10 tipů, jak pracovat s motivací

Při odvykání kouření více než kdy jindy platí, že úspěch je především ve vaší hlavě. Pokud opravdu chcete přestat kouřit, jistě se vám to podaří. Na druhou stranu lidská motivace je poněkud vrtkavá a naše přání se někdy mění den ode dne. Aby nám naše motivace při odvykání pomáhala, je potřeba s ní správně pracovat.

Důležité je stanovit si den D
Důležité je stanovit si den D

Protikuřácké desatero:

  1. Uvědomte si, proč přestáváte kouřit – napište si seznam nejdůležitějších věcí, kvůli kterým chcete přestat kouřit, a každý den si jej připomínejte.
  2. Plánujte dopředu – vyberte si předem svůj den D, kdy už nevezmete cigaretu do úst, a systematicky se na něj připravujte.
  3. Nezačínejte odvykat každý den – neúspěch při odvykání samozřejmě neznamená, že nemůžete začít znovu. Máte-li však brát sami sebe vážně a svému rozhodnutí skutečně věřit, neměli byste své odvykání a jeho případné porušení brát na příliš lehkou váhu.
  4. Přestaňte kouřit okamžitě – pokud je vaše motivace k opuštění kouření dostatečná, přestaňte kouřit ze dne na den.
  5. Ulehčete si své abstinenční příznaky – aby vaše motivace odvykat nebyla narušována nepříjemnými abstinenčními příznaky, pomozte si alespoň v prvních dnech náhradní nikotinovou terapií.
  6. Dostaňte emoce na svou stranu – pracujte se svými emocemi podobně, jako s nimi pracuje reklama. Představujte si svůj život bez cigarety se všemi krásnými asociacemi, které se vám v této souvislosti nabízejí.
  7. Začněte odvykat v pravou chvíli – čeká-li vás obtížné životní období, neplánujte zároveň odvykání kouření.
  8. Zahrňte do své motivace i své nejbližší – seznamte své nejbližší a přátele se svým plánem odvykat. Jejich radost a uznání v případě úspěchu pak bude pro vás další motivací.
  9. Změňte svůj pohled na život – podřiďte novému životu bez cigarety všechna svá přání a zvyky. Nesrovnávejte svůj nový život bez cigarety s tím starým, ale pohlížejte na něj jako na zcela jiné období svého života.
  10. Upravte své každodenní zvyky – aby váš nový život nebyl prázdný, ale byl zaplněný novými a krásnými věcmi, nahraďte každodenní zvyky nejsilněji spojené s kouřením něčím novým a přitažlivým.

(vek)

Zdroj: www.3stepstoquitsmoking.com

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Mravenčení končetin – pouze nepříjemný příznak?
Články: Mravenčení končetin – pouze nepříjemný příznak?
Brnění je nepříjemný pocit...
Kýla
Články: Kýla
Kýla, hernie, je...
RTG snímek plic
Články: RTG snímek plic
RTG snímek plic je jedním z...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: