Čtyři myšlenky, které vás při odvykání kouření mohou dostat na scestí

Většina kuřáků si přeje přestat kouřit a značná část se o to pokouší. Nástrah, které vás ve snaze zbavit se závislosti mohou potkat, je mnoho. Ukážeme vám ty nejčastější z nich.

Kuřácké výmluvy jsou projevem závislosti na cigaretách
Kuřácké výmluvy jsou projevem závislosti na cigaretách
  1. On kouří, tak proč ne já?
    Mnoho těch, co přestali kouřit, zatouží po cigaretě, jakmile uvidí jiného kuřáka. Řeknou si – když on kouří, proč já nemůžu? Je ovšem třeba si uvědomit, že on se zřejmě také již pokoušel přestat, ale své závislosti podlehl a kouří dál. Není to jeho svobodná vůle – je to závislost. On podlehl, vy stále úspěšně bojujete.
  2. Nedokážu to.
    Lidé stojící před velkým úkolem jsou často úzkostní. Mají strach, že selžou. Ale právě jejich strach dělá daný úkol tak náročným. Je třeba si dát pozor na myšlenky týkající se selhání. Ty vám jen uberou síly. Myslete pozitivně a věřte ve své schopnosti. I když pozitivním myšlenkám zpočátku nebudete zcela věřit, podvědomí je zpracuje a posílí vás.
  3. Nemůžu přestat, protože…
    Hledání důvodů, proč cigaretu nezahodit, i když byste moc chtěli, vám příliš nepomůže. Stejně ve skrytu duše budete vědět, že jde jen o výmluvy. Obviňujete ze své závislosti někoho jiného? Ani to není ideální cesta. To, že vaši kamarádi kouří, není důvod, abyste selhali. Je to vaše zdraví. Je třeba vzít zodpovědnost do vlastních rukou a hledat cesty, jak dokázat přestat, ne důvody, proč to nepůjde.
  4. Jednu cigaretu si mohu dát kdykoli.
    I přílišné sebevědomí je na škodu. Zpočátku může vypadat odvykání snadně. A když je to tak v pohodě, proč si jednu cigaretu nedat? To je velmi nebezpečná myšlenka. Uvědomte si, že bojujete se závislostí a že si opět budete kazit zdraví. Jedna cigareta vytažená z krabičky může mít stejný efekt jako karta vytažená z domečku z karet. K cigaretám je třeba mít nulovou toleranci – už nikdy a od teď – ne až od zítřka.

Trpělivost růže přináší

Odvykání je dlouhodobý proces. U někoho jde snáze, u někoho hůře. Pokud očekáváte výsledek rychle, může se vám stát, že podlehnete depresi z pomalého postupu. Ta vám pak vezme sílu v odvykání pokračovat. Doba, po které přestanete toužit po cigaretě, je jedinečná pro každého člověka, byla by tedy chyba srovnávat se s ostatními. Uvědomte si, že závislost jste si budovali roky, teď pokládáte základy svobody a to chce taky svůj čas. Když si na nich dáte záležet, budou pevné.

(uli)

Zdroj:
quitsmoking.about.com

Líbí se vám článek?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Omdlévání může varovat před závažnými srdečními chorobami
Zácpa
Články: Zácpa
Pojmem zácpa označujeme...
Anémie neboli chudokrevnost
Články: Anémie neboli chudokrevnost
V lidském těle dospělého...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Trombóza a embolie
Články: Trombóza a embolie
Hluboká žilní trombóza a...
Cigareta za volantem? Škodí víc, než tušíte!
Články: Cigareta za volantem? Škodí víc, než tušíte!
Ačkoliv je kouření zakázáno...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: