Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Délkou kojení lze ovlivnit vznik diabetu

Publikováno: 24.9.2008Aktualizace: 20.10.2008Medicína
 
Doktorka Alison M. Stuebe se svými kolegy z Brigham and Women's Hospital v Bostonu zjistila, že riziko rozvoje diabetu je sníženo delší dobou kojení. Výsledky studie vědci uveřejnili v listopadovém čísle 2005 časopisu JAMA.

Autorka studie uvedla, že laktace zlepšuje homeostázu glukózy a inzulínu. Jedná se o první studii zkoumající spojitost mezi laktací matky a diabetem 2.typu.

Pro studii byly použity informace z tzv. the Nurses' Health Study (NHS) zahrnující 83585 žen a z retrospektivní studie s názvem Nurses' Health Study II (NHS II) s 73418 ženami. Sledovaným parametrem byla incidence DM II. typu.

Výsledky studie ukázaly, že s rostoucí délkou kojení klesalo u žen riziko diabetu II. typu. V NHS se zjistilo, že s každým rokem laktace bylo u žen, které rodily v minulých 15 letech, riziko s každým rokem laktece nižší o 15%. V NHS II byl tento pokles o 14%. U žen, které rodily před více než 15 lety nebyla zjištěna spojitost mezi trváním laktace a incidencí diabetu II. typu.

Zdroj:
JAMA. 2005;294:2601-2610

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 

  Poradna lékaře

Vpáčená bradavka  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jaroslav Vlk | revmatologie, Havlíčkův Brod  více