Deset tipů, jak skončit s cigaretami jednou provždy

Po celém světě se každý den pokouší skoncovat s kouřením desítky tisíc lidí. Staňte se i vy jedním z nich! Přinášíme deset tipů, které vám mohou pomoci toto předsevzetí splnit.

Pokud chcete skončit s kouřením, připravte se na to nejen fyzicky, ale hlavně psychicky
Pokud chcete skončit s kouřením, připravte se na to nejen fyzicky, ale hlavně psychicky

Tip 1

Pokud chcete s kouřením přestat, musíte se na to řádně připravit, a to jak fyzicky, tak i psychicky. Aby bylo odvykání úspěšné, musí se totiž s myšlenkou přestat kuřák ztotožnit. Napište si proto důvody, které vás motivují přestat, a zaznamenejte i výhody, které ze zřeknutí se cigaret plynou (ušetřené peníze, lepší fyzička atd.).

Tip 2

Zvolte si datum, kdy s odvykáním začnete. Ideální je takové datum, kdy nebudete ve stresu. Důležité je ale opravdu ve zvolené datum začít a neodkládat ho!

Tip 3

Informujte o svém rozhodnutí přestat kouřit svého lékaře, obzvláště pak v případě, kdy trpíte nějakými chorobami, nebo pokud máte například obavu, že po vysazení cigaret přiberete.

Tip 4

Najděte si parťáka, se kterým budete odvykat společně. Ideální je například partner či kolega z práce. Jak totiž praví staré přísloví, ve dvou se to lépe táhne, takže díky vzájemné podpoře je i větší naděje na úspěch.

Tip 5

Řekněte o svém záměru své rodině a přátelům a požádejte je o podporu. Vysvětlete jim také, že díky abstinenčnímu syndromu se možná budete chovat trošku jinak, než jsou zvyklí.

 

Tip 6

Připravte si stravovací a cvičební program, ideálně opět za pomoci ošetřujícího lékaře. Cvičením si totiž odpočinete a uvolníte nahromaděný stres z odvykání.

Tip 7

Zjistěte si, co u vás konkrétně spouští touhu po cigaretě (např. jídlo, návštěva baru, stres atd.), a snažte se těmto spouštěčům vyhnout.

Tip 8

Ujasněte si, co budete dělat v okamžiku, kdy vás touha po cigaretě přepadne, a pořádně si to zafixujte. Třeba zda se půjdete projít, uděláte deset dřepů, nebo budete zhluboka dýchat.

Tip 9

Pokud se již pokoušíte přestat poněkolikáté a při předchozích pokusech jste narazili na překážku, co dělat s volnýma rukama, myslete i na tuto možnost a kupte si nějakou hračku, kterou své prsty zaměstnáte. Třeba klikací plechovku nebo zacvakávací propisku.

Tip 10

Nejdůležitější tip na závěr. Myslete pozitivně a věřte si. Pokud se vám bude váš cíl vzdalovat, vraťte se zpět k tipu 1 a obnovte si motivaci. Například představou, jak fajn vám bude, až se vám s kouřením podaří jednou provždy skoncovat!

(kam)

Zdroje:
http://www.stop-smoking-tips.com/
http://www.quit-smoking-stop.com/how-to-quit-smoking-tips.html

Líbí se vám článek?
+8 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Od bolesti kloubů uleví i správná skladba stravy
Články: Od bolesti kloubů uleví i správná skladba stravy
Lidé jsou různí a každému...
Chlamydie: opravdová metla moderního člověka?
Články: Chlamydie: opravdová metla moderního člověka?
Možná jste o nich zatím moc...
Mokvající rána vyžaduje speciální péči
Články: Mokvající rána vyžaduje speciální péči
Škrábancům a odřeninám se...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Klíšťová encefalitida u dětí – nejisté konce
Články: Klíšťová encefalitida u dětí – nejisté konce
Pokud stále ještě nejste vy...
Dráždivý tračník
Články: Dráždivý tračník
Nejodvážnější lékařské...
Konec boomu elektronických cigaret?
Články: Konec boomu elektronických cigaret?
E-cigarety se staly v...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: