Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Dieta bohatá na vodu je účinnější než dieta s nízkým obsahem tuku

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 18.10.2008Medicína
 
Doktorka Julia Ello-Martin se svými kolegy z pensylvánské státní univerzity zjistila, že obézní ženy, které držely dietu s vysokým obsahem vody, signifikantně rychleji zhubly v porovnání s ženami omezujícími tuky. Výsledky této randomizované kontrolované studie vědci uvedli na výročním setkání Mezinárodní asociace pro výzkum obezity.

Do 12ti měsíční studie bylo zahrnuto celkem 101 obézních žen ve věku kolem čtyřiceti let s BMI mezi 30 a 40 kg/m2.

V první skupiny byly ženy se sníženým energetickým příjmem. V té druhé ty, které držely dietu se sníženým obsahem tuku. V následujících šesti měsících zhubly průměrně o 9,4 kg. V kontrolní skupině ženy zhubly o 6,7 kg.

Vědci uvedli, že zavedení nízkoenergetických potravin do jídelníčku bylo efektivnější než snížení příjmu samotného tuku. Hlavním důvodem bylo, že ženy ve skupině se sníženým energetickým obsahem mohly zkonzumovat větší množství potravin, a proto se necítily hladové.

Zdroj:
NAASO 2004 Annual Scientific Meeting: Abstract 90-OR. Presented Nov. 17, 2004

 
 
 

  Související obsah

Jak zhubnout (1.díl)

  Články o zdraví

Jak zhubnout (1.díl)  více

Poruchy příjmu potravy

  Články o zdraví

Poruchy příjmu potravy  více

Podvýživa ohrožuje plodnost

  Články o zdraví

Podvýživa ohrožuje plodnost  více

  Poradna lékaře

Syrovátka  více

  Poradna lékaře

monstrozní obezita  více

 
 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 

  Poradna lékaře

neustálý průjem  více

  Doporučení lékařů

Mgr. Jana Fialová | logoped, Vyškov  více