Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Dieta s nízkým obsahem tuků a vysokým obsahem cukrů nepomáhá ženám snížit váhu

Publikováno: 23.9.2008Aktualizace: 23.9.2008Medicína
 
Doktorka Barbara V. Howard z MedStar Research Institute ve Washingtonu se svými kolegy zjistila, že dieta s nízkým obsahem tuků, zahrnující hlavně ovoce, zeleninu a celozrné pečivo nepomáhá ženám po menopauze snížit tělesnou váhu. Výsledky studie vědci uveřejnili v lednovém čísle časopisu JAMA. Dieta po menopauze je obtížnější
Dieta po menopauze je obtížnější

Do studie, jejímž hlavním sledovaným parametrem byl výskyt karcinomu prsu a tlustého střeva bylo zahnuto celkem 48835 amerických žen po menopauze. 40% z nich bylo ve skupině s dietní intervencí a 60% v kontrolní skupině.

Tuky či cukry...

Mezi dietní opatření patřilo doporučení méně tučných jídel a více ovoce, zeleniny a celozrného pečiva, nebylo však limitováno množství přijatých kalorií. Informace byly shromažďovány po dobu 7,5 let.

Výsledky studie ukázaly, že ve srovnání s kontrolní skupinou ženy v intervenční skupině zhubly během prvního roku studie v průměru o 2,2 kg a svou nižší váhu si po dobu studie udržely v průměru o 0,4 kg. Nicméně po přihlédnutí k věku a BMI žen se ukázalo, že ženy v intervenční skupině téměř žádnou tendenci k úbytku váhy neměly.

V obou skupinách nejvíce zhubly ženy, které výrazně omezily příjem energie z tuků. Ani příjem vlákniny nebyl však spojen s významným úbytkem váhy.

Zdroj:
JAMA. 2006;295:39-49, 94-95

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Bolestivé oko

  Domácí lékař

Bolestivé oko  více

  Poradna lékaře

Brnění, křeč v rukou  více

  Doporučení lékařů

Mgr. Alena Starzyczná | logoped, Karviná-Ráj  více