Doběhněte si pro zdraví

Běh, jogging, rychlá chůze. To vše patří mezi aerobní aktivity. Při aerobním cvičení zhluboka dýcháme, čímž dodáváme svalům dostatečný přísun kyslíku. Zároveň v pravidelném tempu zapojujeme do pohybu velké skupiny svalů. A pokud to vydržíme déle než patnáct minut, má to příznivý vliv na naše zdraví.

Zaběhejte si, prosím!

Pohyb pomáhá předejít velkému množství onemocnění, jako např. srdečním chorobám, infarktu, vysokému krevnímu tlaku a cukrovce 2. typu. Snižuje hladinu cholesterolu a riziko vzniku rakoviny tlustého střeva a prsu. Předchází vzniku osteoporózy, pomáhá proti depresím a zvyšuje celkovou odolnost organismu.
Pravidelný pohyb pomáhá předejít řadě zdravotních problémů
Pravidelný pohyb pomáhá předejít řadě zdravotních problémů

150 minut týdně stačí

Americký úřad U. S. Department of Health and Human Services si dal tu práci a provedl rozsáhlou studii o pohybovém režimu a jeho vlivu na zdraví. Na jejím základě vydal soubor doporučení, jak by měl pohybový režim vypadat, respektive jak dlouho by měl trvat. Pouhých 150 minut mírné aerobní aktivity týdně snižuje riziko vzniku srdečně-cévního onemocnění.

Výmluvy, výmluvy a zase jen výmluvy

Máte v rukávu neustále celou řadu výmluv? Jako například, že už na to nemáte věk?
Nebojte se, ve studii na vás nezapomněli. 150 minut aerobního cvičení prospěje lidem každého věku, těhotným ženám i lidem tělesně postiženým.

Máte utkvělou představu, že běh škodí vašim kloubům?

Podle lednového vydání časopisu Journal of Anatomy nejsou žádné spolehlivé důkazy o tom, že pravidelné cvičení poškozuje klouby. Samozřejmě je třeba mít vhodnou obuv a měkký terén. Mnohem více než běh ale zatěžuje klouby obezita.

Dočetli jste se, že běhání může srdci také škodit?

Máte pravdu. Vědci z univerzity v Edinburghu pro to mají jednoduché vysvětlení. Není problém v samotném běhání, ale v prostředí. Běhat v centru města, v oblaku výfukových plynů, během největší dopravní špičky, srdci rozhodně neprospěje.

Zapomněli jsme na nejčastější výmluvu. A tím je „nedostatek“ času. Den má 1 440 minut a ukrojit z něj pouhých 30 minut není až tak velká oběť. A uspokojení v podobě dobrého pocitu, že jste něco udělali pro své zdraví, je super.

(pad)

Zdroj:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/podcast/transcript112408.html
http://www.sportvital.cz/cz/k2,165,166-vytrvalost/c956-aerobni-cviceni-co-bychom-meli-vedet/
http://www.bio-medicine.org/medicine-news-1/Jogging-in-Traffic-Cuts-Blood-Flow-to-Heart-1128-1/

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: