Jak „nakopnout“ povánoční ospalý metabolismus

Hodování, v míře někdy až neuvěřitelné, patří k tradicím Vánoc. Ovšem tělo nám za zkonzumované mísy cukroví, masa a dalších pochutin příliš nepoděkuje. Zažívací obtíže a přibrané kilogramy pro naše zdraví nevěstí nic dobrého. Je nutné začít jednat…

Cukroví nebo chipsy nahraďte ovocem a zeleninou
Cukroví nebo chipsy nahraďte ovocem a zeleninou

Na čem záleží

Pokud budete mít po svátcích pocit, že váš metabolismus přestal fungovat, měli byste se pokusit jeho činnost nějak povzbudit. Obecně platí, že rychlost spalování kalorií závisí na několika faktorech:

  • geny – rychlý metabolismus se dědí,
  • pohlaví – muži spalují více než ženy (i během odpočinku),
  • věk – po 40. roce života se metabolismus pozvolna zpomaluje.

Je jasné, že některé faktory ovlivnit nelze, ovšem přesto existuje pár způsobů, jak metabolismus nastartovat. Pro dosažení znatelných výsledků je nejdůležitější posílit svalstvo a hýbat se, rozcvička po ránu nabudí metabolismus na celé hodiny.

Máme pro vás ale i další tipy:

1. Budujte svaly – tělo spaluje kalorie neustále, i při odpočinku. Třeba sportovci mají klidový energetický výdej vyšší, svaly totiž spalují 3× více kalorií než tuková tkáň.

2. Hýbejte se – aerobní cvičení dokáže rozproudit metabolismus na hodiny. Intenzivnější pohyb zvyšuje klidový energetický výdej více a na delší dobu než cvičení mírné intenzity. Zkuste například střídat chůzi a běh.

3. Nezapomínejte pít – i mírná dehydratace zpomaluje vaše spalování. Před každým jídlem si dejte sklenici vody. Nápoje s ledem nutí tělo zpracovat o 10 kalorií denně více, což je asi půl kilogramu za rok. A bez diety! Raději než tyčinky nebo brambůrky chroupejte šťavnaté ovoce a zeleninu.

 

4. Jezte častěji – malá svačinka každé tři hodiny udržuje metabolismus nastartovaný a tělo během dne spálí více kalorií.

5. Okořeňte si život – kořeněná jídla spalování nabudí. Efekt je patrný, pokud jíte ostré pokrmy pravidelně, což ovšem také není příliš zdravé.

6. Nezapomeňte na bílkoviny – při trávení bílkovin spotřebuje tělo až o 25 % energie více než při zpracování tučných pokrmů. Zařaďte proto do jídelníčku libové maso, tofu, ořechy, fazole, vejce a mléčné výrobky. Dbejte na to, aby byla vaše strava vyvážená.

7. Nehladovte – nárazové drastické diety s denním příjmem nižším než 1 000 kalorií významně zpomalují metabolismus! Kila jdou sice dolů, ale na úkor svalové hmoty. A čím méně svalů, tím pomalejší spalování.

8. Dopřejte si kávu, zelený čaj nebo oolong – káva a čaj obsahují látky, které dokážou na pár hodin rozproudit metabolismus. 2 až 4 šálky těchto nápojů denně přinutí tělo spálit až o 17 % více kalorií.

(mzm)

Zdroj: www.webmd.com

Líbí se vám článek?
+33 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Gynekologické operace
Články: Gynekologické operace
Gynekologie patří mezi...
STOP zánětu močových cest!
Články: STOP zánětu močových cest!
Trpíte často zánětem...
Jak zatočit s rýmou: zkuste recepty našich babiček i nejnovější trendy
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Jak vyzrát na gynekologické záněty
Články: Jak vyzrát na gynekologické záněty
Infekce a záněty ženských...
Kýla – kde se bere a co ji způsobuje?
Články: Kýla – kde se bere a co ji způsobuje?
Kýly patří k nejčastějším...
Rakovina kůže (1. díl)
Články: Rakovina kůže (1. díl)
Sluneční paprsky mohou být...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Podezření na kýlu? Poraďte se on-line!
Články: Podezření na kýlu? Poraďte se on-line!
Kýly patří k nejčastějším...
Alergie na roztoče se zhoršuje v zimě
Články: Alergie na roztoče se zhoršuje v zimě
Přibližně desetina populace...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x