Jak zvýšit tvorbu růstového hormonu přirozenou cestou?

  • Redakce uLékaře.cz
  • Reklamní sdělení
  • 21.1.2010
  • Aktualizace: 21.1.2010
  • Růstový hormon

Růstový hormon je hormon, který přirozeně vyrábí část mozku nazvaná hypofýza. Jeho produkce ale klesá s věkem, zejména u mužů starších 40 let. Tento pokles pak vede ke ztrátě svalové hmoty a přibírání tuku. Přesto však existuje několik možností, jak tomuto poklesu zabránit a udržet si tak správnou hladinu produkce tohoto hormonu.

Zdravá strava napomáhá růstu
Zdravá strava napomáhá růstu

Cvičení pomáhá

Nejlepším způsobem, jak zvýšit hladinu růstového hormonu v těle, je cvičení a celková změna životního stylu. Mezi doporučovaná cvičení pak patří zejména aerobní aktivity – plavání, jízda na kole, běh atd. Neméně důležitý je i dostatek spánku. Růstový hormon se totiž uvolňuje právě v noci během spánku. Produkci růstového hormonu lze ale zvýšit i přidáním živin, které ji podporují. Strava by ale měla být vyvážená a zdravá. Rozumné je vynechat sladké věci, protože inzulín, který pomáhá dostat cukr z krve do buněk, produkci růstového hormonu snižuje.

Doporučená strava

  • Bílkoviny
    Bílkoviny poskytují nezbytné aminokyseliny potřebné pro tvorbu růstového hormonu. Navíc jsou využívány i tvorbě svalů.
  • Glutamin
    Aminokyselina glutamin napomáhá posílení imunitního systému a vstřebávání živin ve střevě a usměrňuje zabudovávání bílkovin do svalů. Jak se navíc prokázalo, právě glutamin je tím, co dokáže tvorbu růstového hormonu stimulovat.
  • Cholin
    Cholin je látka, která napomáhá jednak zlepšovat paměť, a používá se proto při léčbě Alzheimerovy choroby, ale podporuje i tvorbu růstového hormonu.
  • Niacin
    B-vitamíny pomáhají vyrovnávání hormonálních hladin. U niacinu neboli vitamínu B3 bylo prokázáno, že pomáhá uvolňovat růstový hormon v několika úrovních. V jedné studii dokázala dávka 500 mg niacinu podaná člověku způsobit výrazný nárůst produkce růstového hormonu. Musí se ale podávat nejlépe nalačno. Cukry nebo tuky z potravy totiž naopak tvorbu růstového hormonu tlumí.

Na co si tedy dát pozor

Produkce růstového hormonu se sice s přibývajícím věkem snižuje, přesto je ale možné díky správné životosprávě a dostatečnému množství spánku toto snižování minimálně zpomalit. Je ale nutné jak cvičení, tak i potravinové doplňky užívat s ohledem na aktuální zdravotní stav a v případě potíží se obrátit na ošetřujícího lékaře.

(kam)

Zdroj:
jn.nutrition.org
pen.sagepub.com
www.naturalnews.com

Líbí se vám článek?
+6 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x