Jízda na kolečkových bruslích má kladný vliv nejen na srdce

In-line skating nebo také pohyb na kolečkových bruslích či roller skating patří mezi velmi oblíbené sporty. Však je to také skvělý způsob, jak zůstat fit a navíc posílit svůj srdeční sval

Pohyb na kolečkových bruslích je vynikající aerobní aktivita
Pohyb na kolečkových bruslích je vynikající aerobní aktivita

Výhody pro celé tělo

Pohyb na kolečkových bruslích je vynikající aerobní aktivita pro lidi všech věkových kategorií. Budete-li na nich jezdit pravidelně, získáte tím řadu zdravotních benefitů. 

  • Budete mít pevnější nohy a zlepší se vaše svalová vytrvalost.
  • Spálíte hodně kalorií, takže zhubnete.
  • Zvýšíte si kardio- a také respirační výdrž.
  • Zlepší se vám rovnováha a koordinace.
  • Pravidelným bruslením podpoříte i svoji imunitu.

Jak správně začít 

Jezdit na bruslích můžete sami po cyklostezkách, oblíbený je ale i pohyb ve skupině, který dokáže vyburcovat k větším výkonům. Bruslení se rozděluje do tří základních skupin: fitness a rekreace, rychlost (speed) a freestyle. Pokud začínáte, pak samozřejmě zvolte pouze ježdění rekreační. A co byste měli mít hlavně na paměti?

  • Vybavení. Je důležité, ale nemusí být nejdražší. Při výběru bruslí si nechte poradit – pomalejší kolečka jsou vhodnější pro začátečníky, kteří se ještě učí udržet stabilitu a nepotřebují takovou rychlost, ta rychlá už mohou mít zkušení bruslaři. Samozřejmostí jsou chrániče kolen, loktů, zápěstí a také helma.
  • Tempo. Nejprve začínejte jezdit tam, kde budete mít dostatek prostoru. Jezděte pomalým, rovnoměrným tempem, abyste zvýšili vytrvalost.
  • Styl. Jste-li začátečník, je dobré najít někoho, kdo vám osvětlí techniku jízdy, abyste si neublížili. Když jedete, kývejte pažemi, posilujete je tak. Vyhýbejte se prudkým pohybům a náhlému zastavení, tím byste ohrozili klouby.
  • Relax. Po jízdě si dopřejte masáž svalů – snížíte tak svalové napětí a zvýšíte krevní oběh, čímž udržíte tkáně elastické.

Ať už jste tedy začínající bruslař, nebo pokročilý, buďte si jistí, že jde o sportovní aktivitu, která má pozitivní vliv na celý váš organismus.

(aši)

Zdroj: inlineskating.about.com

Líbí se vám článek?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: