Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Kojení nesnižuje riziko astmatu nebo alergie

Publikováno: 19.2.2008Aktualizace: 28.8.2008Dýchat.cz
 
Vědci z McGill University v kanadském Montrealu zjistili, že prodloužené kojení nesnižuje u dětí ve věku šesti a půl roku riziko astmatu, senné rýmy nebo ekzému. Výsledky studie výzkumníci uveřejnili v záři v on-line verzi časopisu British Medical Journal.

Do randomizované studie bylo zahrnuto celkem 17 046 párů matek a dětí. Z tohoto počtu bylo celkem 13 889 (81,5 %) párů sledováno do doby, kdy dítě dosáhlo věku šesti a půl roku. Mezi hlavní sledovanými faktory byly výsledky kožních prick testů na 5 inhalačních alergenů a odpovědi na dotazník Mezinárodní studie astmatu a alergií v dětském věku.

Výsledky studie u kojených dětí neukázaly ve srovnání s kontrolní skupinou žádný pokles rizika příznaků alergie. Vliv kojení nebyl patrný ani na výsledcích kožních prick testů.

Vědci uvedli, že výsledky této studie nepodporují ochranný vliv kojení na astma nebo alergii.

BMJ. Publikováno on-line 11. 9. 2007.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Úzkost

  Domácí lékař

Úzkost  více

Jak spíte?

  Kalkulačka

Jak spíte?  více

  Poradna lékaře

Trojklanný nerv  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Eva Špačková | praktický lékař pro dospělé, Hradec Králové  více