Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Kojení snižuje riziko celiakie

Publikováno: 23.9.2008Aktualizace: 20.10.2008Medicína
 
Doktor A. K. Akobeng se svými kolegy z Booth Hall Children's Hospital v Manchesteru ve Velké Británii zjistil, že kojení má ochranný vliv na vývoj celiakie. Výsledky studie vědci uveřejnili v roce 2006 v lednovém čísle časopisu Archives of Diseases in Childhood.

V rámci metaanalýzy vědci analyzovali výsledky šesti studií uveřejněných v letech 1966 až 2004, které se zabývaly spojitostí mezi kojením a výskytem Celiakie.

Výsledky studie ukázaly, že s rostoucím časovým obdobím kojení klesalo riziko vzniku celiakie. Významným se rovněž ukázalo kojení v období zavedení lepku do diety dítěte.

Vědci uvedli, že mechanismus, kterým kojení chrání před celiakií, zatím není zcela znám, spekuluje se o významu kojení při prevenci gastrointestinálních infekcí v raném věku dítěte.

Zdroj:
Arch Dis Child 2006;91:39-43.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Děti - nadměrný pláč

  Domácí lékař

Děti - nadměrný pláč  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jiří David | chirurgie, Trutnov  více