Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Konzumace kávy snižuje riziko nádoru prsu

Publikováno: 23.9.2008Aktualizace: 20.10.2008Medicína
 
Američtí vědci z univerzity v Torontu zjistili, že konzumace kávy snižuje riziko rakoviny prsu u žen s genovou mutací v genu BRCA1. Výsledky studie vědci uveřejnili v roce 2006 v lednovém čísle časopisu International Journal of Cancer.

V rámci studie vědci vyšetřovali spojitost mezi konzumací kávy a rizikem karcinomu prsu u 1690 vysoce rizikových žen s mutacemi BRCA 1 nebo BRCA 2 z celkem 40 klinických center ve 4 zemích.

Výsledky studie ukázaly, že konzumace kávy s kofeinem měla ochranný vliv před rakovinou prsu u žen s mutací genu BRCA1, ne však u žen s mutací BRCA2. Vědci se domnívají, že pozitivně působí v kávě obsažené fytoestrogeny. Tyto látky v těle způsobují zvýšení bílkoviny vážící na sebe pohlavní hormony, čímž dochází ke snížení hladiny volného estrogenu.

Zdroj:
Int J Cancer 2006;118:103-107.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Děti - bolesti hlavy

  Domácí lékař

Děti - bolesti hlavy  více

Rakovina plic

  Kalkulačka

Rakovina plic  více

  Poradna lékaře

LS páteř  více

  Poradna lékaře

afty a akné  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jiřina Šťastná | praktický lékař pro děti a dorost, Mělník  více