Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Konzumace mléka přímo z farmy snižuje riziko astmatu a alergie

Publikováno: 19.2.2008Aktualizace: 23.10.2008Dýchat.cz
 
Vědci z univerzity v Basileji ve Švýcarsku zjistili, že konzumace mléka přímo z farmy snižuje riziko astmatu a alergií. Výsledky studie výzkumníci uveřejnili v květnovém čísle časopisu Clinical and Experimental Allergy. Mléko
Mléko

Autor studie uvedl, že všechny děti, které konzumovaly mléko a jiné mléčné výrobky z farmy, měly snížené riziko astmatu a alergií (bez závislosti na tom, zda na farmě žily, či nikoliv). Tento pozitivní vliv byl nejvyšší, pokud konzumace mléka začala v průběhu prvního roku života dítěte. Nicméně vědci nedoporučují pít mléko nepřevařené, neboť to může obsahovat řadu patogenů, zejména salmonely nebo enterohemoragický typ Escherichia coli. Následky této infekce můžou být pro dítě velmi vážné.

Do studie bylo zahrnuto celkem 14 893 dětí ve věku od 5 do 13 let. Děti pocházely ze zemědělských oblastí v Evropě. Konzumace jídel byla sledována pomocí dotazníků vyplněných rodiči dětí. Výsledky studie ukázaly, že konzumace mléka přímo z farmy snižovala rizika astmatu, zánětů spojivek a rýmy, alergií na pyly, potraviny a koňskou srst. Tyto pozitivní účinky nebyly závislé na místě bydliště dítěte.

Vědci plánují v dalších studiích zjistit, které složky mléka z farmy jsou zodpovědné za ochranu proti astmatu a alergiím.

Clin Exp Allergy 2007;37:661-670.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 

  Poradna lékaře

EKG -výsledek  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jiřina Slavíková | stomatologie, Semily  více