Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Konzumace potravin bohatých na hořčík jako prevence diabetu 2. typu

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 21.10.2008Medicína
 
Doktor Ruy Lopez-Ridaura z Harvard Medical School v Bostnu v Massachusetts se svými kolegy zjistil, že konzumace potravin bohatých na hořčík, jako jsou například ořechy, celozrné pečivo a saláty, může chránit před vznikem diabetu 2. typu. Své výsledky publikovali v prosincovém čísle 2003 časopisu Diabetes Care.

Do studie bylo zahrnuto celkem 85060 žen a 42872 mužů, kteří ve své anamnéze neměli onemocnění diabetem, kardiovaskulární nemocí či rakovinou. V následujících letech ženy a muži vyplňovali dotazníky obsahující otázky na složení jejich stravy.

Během následujících osmnácti let u žen a dvanácti let u mužů onemocnělo 4085 žen a 1333 mužů diabetem 2. typu.

Výsledky studie ukázaly, že pacienti s nejvyšším příjmem hořčíku ve své stravě měli v porovnání s pacienty s nejnižším příjmem hořčíku o 67 % nižší riziko onemocnění diabetem 2. typu. U pacientek bylo toto riziko 66%.

Vědci uvedli, že příjem hořčíku měl přínos hlavně pro pacienty s jeho nedostatkem. Pro obecnou suplementaci hořčíkem je třeba ještě dalších studií.

Zdroj:
diabetes Care. 2003;27:134-140,59-65,270-271

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Deprese

  Domácí lékař

Deprese  více

Jak spíte?

  Kalkulačka

Jak spíte?  více

  Poradna lékaře

Ciprinol 500 a antikoncepce  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Ivan Ptáček | stomatologie, Družec  více

  Poradna lékaře

Hypotonický syndrom  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Milena Mináriková | stomatologie, Ostrava Výškovice  více