Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Kyselina listová ovlivňuje riziko pokročilého stádia rakoviny prostaty

Publikováno: 22.9.2008Aktualizace: 20.10.2008Medicína
 
Vědci z Americké společnosti pro léčbu rakoviny zjistili, že doplnění stravy kyselinou listovou neovlivní sice incidenci rakoviny prostaty, ale může ovlivnit závažnost jejího průběhu. Výsledky studie vědci uveřejnili v roce 2006 v červnovém čísle časopisu American Journal of Epidemiology.

Kyselina listová hraje důležitou roli v syntéze, reparaci a metylaci DNA a její konzumace je inverzně spojena s rizikem některých druhů rakoviny. Vědci studovali souvislost mezi konzumací folátu a rakovinou prostaty celkem u 65836 mužů. Během následujících 9 let byla rakovina prostaty diagnostikována u 5158 osob. Na začátku studie v roce 1992 vědci pomocí dotazníku zjišťovali u účastníků studie, jak často do svého jídelníčku zahrnují kyselinu listovou.

Výsledky studie neukázaly žádnou signifikantní spojitost mezi příjmem kyseliny listové a celkovým rizikem rakoviny prostaty. Byla však zjištěna asociace mezi vysokým příjmem kyseliny listové a poklesem rizika pokročilého stádia karcinomu prostaty.

Zdroj:
Am J Epidemiol 2006;163:989-996.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Děti - bolesti zubů

  Domácí lékař

Děti - bolesti zubů  více

  Poradna lékaře

EKG  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Tomáš Sluka | otorhinolaryngologie, Tachov  více