Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Lactobacillus působí preventivně proti atypiím u kolorektálních tumorů

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 20.10.2008Medicína
 
Doktor Hideki Ishikawa z Hyogo lékařské fakulty v Osace se svými kolegy zjistil, že pravidelná konzumace Lactobacillu casei působí preventivně proti kolorektálním nádorům s atypiemi. Vysoký příjem vlákniny však tento efekt nemá. Výsledky této studie vědci uveřejnili v zářijovém čísle 2005 časopisu International Journal of Cancer.

Do studie bylo zahrnuto celkem 398 japonských žen a mužů ve věku od 40 do 65 let. Vědci u osob zkoumali účinky vlákniny z otrub a Lactobacillu na výskyt kolorektálního kacinomu v této věkové skupině. Tyto osoby, u kterých byl kolorektální karcinom již dvakrát odstraněn, byly randomizovány do skupin suplementovaných vlákninou z otrub, L. casei nebo obojím. Výsledky byly hodnoceny pomocí kolonoskopie.

Výsledky studie ukázaly, že za čtyři roky suplementace bylo riziko výskytu mírně zvýšeno u pacientů s vlákninou v porovnání se skupinou užívající Lactobacillus.

Naopak riziko vzniku tumoru bylo nesignifikantně o 24% nižší ve skupině suplementované Lactobacillem.

V této skupině byly také až o 35% méně přítomny nádory s atypiemi. Mezi oběma suplementy nebyl zjištěn synergistický vztah.

Zdroj:
Int J Cancer 2005;116:762-767.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Zvracení

  Domácí lékař

Zvracení  více

  Poradna lékaře

Vpáčený hrudník  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Irena Bartošová | praktický lékař pro děti a dorost, Březolupy  více