„Lehká“ solária i cigarety škodí stejně jako jejich klasické varianty

  • Redakce uLékaře.cz
  • 24.3.2010
  • Aktualizace: 24.3.2010
  • Stop kouření
Přestože škodlivý vliv kouření i opalování na lidské zdraví dnes již nikdo nepopírá, solária i tabákové firmy se ze všech sil snaží přesvědčit potencionální zákazníky, aby uvažovali jinak. Nová odborná studie odhalila mnoho společných prvků, které se s železnou pravidelností objevují v reklamách tabákových společností i provozovatelů solárních studií.

Jak prodat nezdravý produkt

Pravidelné opalování významně zvyšuje riziko rakoviny kůže, která patří mezi nejvíce nebezpečné druhy rakoviny, solární studia však mají stále velké množství zákazníků a také slušné příjmy. Schopnost přitáhnout klienty i k tak potenciálně nebezpečnému produktu do značné míry závisí na zavádějící reklamě a propagaci. Tak například solária se snaží lidem vsugerovat myšlenku, že správně prováděné opalování může být bezpečné a „zdravější“. Samozřejmě však už neuvádějí, že nejbezpečnější a nejzdravější opalování je žádné opalování.

Slunce radši opravdové
Slunce radši opravdové

Podobným způsobem jako výše uvedená solária často postupují také výrobci cigaret, kteří v historii zavedli nejprve cigarety s filtry a později také v reakci na stále se zvětšující množství důkazů o škodlivosti kouření pro lidské zdraví „lehké“ cigarety. Stejně jako solária, také tabákový průmysl se snaží lidem vštípit myšlenku, že kouřit je možné zdravěji a bezpečněji.

Jediné chytré rozhodnutí je přestat s kouřením

Jak tabákový průmysl, tak také solária s oblibou přesvědčují své zákazníky, že právě oni jsou „chytří“, protože využívají ty lepší a „zdravější“ produkty – jako jsou právě lehké cigarety nebo v případě solárií takzvaná „UVB-free“ solária. Samozřejmě ve skutečnosti i lehké cigarety škodí zdraví stejně jako jiné druhy tabákových výrobků a UVA složka záření je také nezdravá.

Kromě působení na ješitnost svých zákazníků používají prodejci nezdravých produktů také další marketingové strategie, především zlehčují škodlivé účinky svého produktu, snaží se vytvořit zdání společenské přijatelnosti a normálnosti jeho používání, zdůrazňují příjemné účinky na psychiku a zaměřují se hlavně na nejsnadněji ovlivnitelné cílové skupiny, například mladé lidi.

(vek)

Zdroj: http://www.medicalnewstoday.com/articles/180471.php

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: