Má vaše dítě problémy s růstem? Informujte jeho třídního učitele

Přestože žáci s malým množstvím růstového hormonu nepotřebují na první pohled tak specifickou péči jako například děti se smyslovým hendikepem, musí i u nich jejich učitelé počítat s náročnějšími okamžiky.

Učitel musí být psycholog i zdravotník

Žák s poruchou růstu vystavuje svého učitele hned dvěma typům požadavků. Na jednu stranu se jedná o problém čistě medicínský, který vyžaduje léčbu. Protože růstový hormon se aplikuje pravidelně každý den, musí být učitel žáka léčeného růstovým hormonem (RH) o správné aplikaci poučen a ovládat ji.

Růstový hormon se aplikuje ve formě podkožní injekce, podobně jako například inzulin. Stejně jako u inzulinu existují také pro aplikaci růstového hormonu dávkovací pera, která umožňují snadnou a přesnou aplikaci odpovídající dávky. Injekce se píchá obvykle do stehna jednou denně, nejlépe večer. Manipulace s dávkovacím perem je natolik jednoduchá, že většina starších dětí ji zvládá zcela samostatně. Přesto například na vícedenním školním výletě je nutné na pravidelnou a správnou aplikaci RH dohlédnout.

Dětem bychom měli k úspěchu aktivně pomoci
Dětem bychom měli k úspěchu aktivně pomoci

Dítě s deficitem RH může být obtížný žák, počítejte s tím

Děti s deficitem RH mají často tendenci zaostávat za svým pravým věkem, chovat se dětinsky a nezrale, v nepoměru ke svému skutečnému věku. Také jejich okolí má tendenci považovat je podle jejich vzhledu za mladší, než skutečně jsou. Učitel by se měl vyvarovat této chyby a k na první pohled nezralým dětem se chovat stejně jako k jejich vrstevníkům. Zároveň však musí mít na paměti, že děti s malým vzrůstem mají častěji problémy v kolektivu a se zvládáním výuky.

 

Dětem musíme k úspěchu pomoci

Ve Spojených státech byla provedena studie, ve které autoři sledovali průběh vzdělávání, školní výsledky a posléze úspěchy v zaměstnání u dětí s deficitem RH. Výsledky studie ukázaly, že ve srovnání se zdravými dětmi měly děti s deficitem RH častěji problémy ve škole, potíže se začleněním do kolektivu a také častěji trpěli poruchami učení, jako je například dyslexie, dyskalkulie, nebo poruchami pozornosti. V dospělosti byly také déle závislé na rodičích než jejich vrstevníci.

Ať už je tedy váš žák nápadně plachý, nebo se naopak snaží získat obdiv kolektivu porušováním kázně a dohodnutých pravidel, je potřeba být připraven na obtížné situace a nenechat se vyprovokovat k neuváženým reakcím. Se začleněním do kolektivu je často potřeba dítěti s deficitem RH aktivně pomoci, a všechny tyto děti vyžadují citlivý a specifický přístup.

(vek)

Zdroj: Magicfoundation

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: