Máte potíže s rovnováhou? Tančete!

  • Redakce uLékaře.cz
  • 1.2.2011
  • Aktualizace: 1.2.2011
  • Osteoporóza

Hledáte-li vhodné fitness cvičení v období po menopauze, zkuste tanec. Tanec totiž představuje ideální způsob, jak zlepšit výkonnost, rovnováhu, chůzi a celkový fyzický i duševní stav.

Tanec jako lék nejen proti depresi
Tanec jako lék nejen proti depresi

Vyberte si svůj tanec

Pozitivní vliv tance dokládá i šestitýdenní pilotní studie z University of Missouri. Více než polovina seniorů, kteří se výzkumu zúčastnili, zaznamenala zlepšení rovnováhy a chůze. Společenský tanec nebo step jsou navíc zábavné, umožňují kontakt s dalšími seniory a nepřinášejí stres a riziko pro klouby. Step je pro starší ročníky skvělý proto, že "dupáním" na parketu si zlepšují koordinaci a rovnováhu, což přispívá ke zlepšení stavu kostí. Společenský tanec byl dokonce spojen se sníženým rizikem stařecké demence. Odborníci se domnívají, že za to mohou taneční kroky a pohyb v čase a rytmu.

Pohyb prospívá srdci i kostem

Tanec je skvělý způsob, jak posílit srdce, snížit krevní tlak, stres a uvolnit napětí. Američtí odborníci vyvinuli speciální program pro seniory, kteří si na nohách nejsou příliš jistí – je to tzv. "chair dance" cvičení, které umožňuje seniorům sedět na židlích, ale v rytmu podupávat. Tento nízký dopad na klouby lze provádět kdykoliv během dne a nevyžaduje žádné aerobní schopnosti. Navíc je to zábava.

Fakta o tanečních pro seniory

  1. Tančení je první krok k lepšímu životu. Senioři, kteří se účastní tanečních lekcí, mají lepší kvalitu života. Pomáhají jim zvýšit jejich výdrž a pružnost. Navíc se učí novým věcem, což přináší nové zážitky.
  2. Tanec snižuje riziko vzniku srdečních příhod. Jde totiž o skvělé kardiovaskulární cvičení.
  3. Tančící senioři mají silnější kosti. Spousta žen i mužů po padesátce začne více chodit nebo jezdit na kole, aby oddálili vznik osteoporózy. Ovšem taneční lekce vám dají více možností cvičebního plánu s krokovými pohyby, otočením, nízkými výkopy apod. Těmito pohyby spálíte více kalorií za stejné množství času než chůzí. Kromě toho tancem budujete silnější kosti, čímž snižujete riziko zlomenin.
  4. Taneční po padesátce? Ano – zbavíte se napětí a budete se skvěle bavit ve skupině stejně starých lidí. Kdo se nestraní společnosti a pohybuje se, je zdravější. Tanec také působí proti depresi.

(aši)

Zdroj:
www.ehow.com
www.livestrong.com
www.emaxhealth.com

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Průběh pásového oparu: potíže se mohou vrstvit
Články: Průběh pásového oparu: potíže se mohou vrstvit
Pásový opar je velmi...
Rutin – rostlinná opora cév
Články: Rutin – rostlinná opora cév
Součástí mnoha přípravků...
Čtyři nejčastější důvody, proč potřebujete nové brýle
Články: Čtyři nejčastější důvody, proč potřebujete nové brýle
Mnoho lidí zažívá chvíle...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Zánět žil
Články: Zánět žil
Co bychom měli vědět o...
Jak si poradit s ječným zrnem
Články: Jak si poradit s ječným zrnem
Ječné zrno je pupínek nebo...
I na luxusní dovolené vás může potkat velmi neluxusní infekce
Články: I na luxusní dovolené vás může potkat velmi neluxusní infekce
Při plánování své vysněné...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: