Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Mírná konzumace alkoholu může u žen snížit riziko diabetu

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 22.10.2008Medicína
 
Doktor S. Goya Wannamethee se svými kolegy z The Royal Free and University College Medical School v Londýně zjistili, že mírná konzumace alkoholu může snížit riziko onemocnění diabetem 2. typu u mladých žen. Své výsledky uveřejnili v červnovém čísle časopisu the Archives of Internal Medicine.

Studie probíhala již od roku 1989 a bylo do ní zahrnuto celkem 100 000 žen. Studie se zabývala spojitostmi mezi životním stylem a výskytem různých onemocnění. Ženy ve věku mezi 25 a 42 lety vyplňovaly dotazníky zkoumající mimo jiné také konzumaci alkoholu.

Výsledky studie ukázaly, že ženy konzumující kolem jedné až dvou sklenic denně měly o 58 % nižší riziko onemocnění diabetem nežli ženy abstinující. Ženy uvádějící konzumaci jedné sklenky alkoholu denně měly toto riziko sníženo o 33 %.

Tato asociace byla nejvíce zřejmá u pití vína a piva.

Naopak ženy požívající více než dvě sklenky piva či vína denně a ženy konzumující tvrdý alkohol měly riziko onemocnění diabetem druhého typu více než dvojnásobné.

Nicméně nebylo zjištěno, že by mírná konzumace alkoholu snižovala u mladých žen všeobecnou mortalitu.

Výzkumníci si spojení mezi mírnou konzumací alkoholu a snížením rizika diabetu 2. typu vysvětlují zejména zvýšením senzitivity k inzulinu neznámým způsobem pomocí alkoholu.

Zdroj:
Arch Intern Med 2003;163:1329-1336.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Bolesti zad

  Domácí lékař

Bolesti zad  více

  Poradna lékaře

bílý výtok z pochvy  více

Jak spíte?

  Kalkulačka

Jak spíte?  více

  Doporučení lékařů

Mgr. Kamila Starostková | logoped, Ostrava Poruba  více