Nacvičte si kratší spánek: jde to!

  • Redakce uLékaře.cz
  • 9.12.2009
  • Aktualizace: 9.12.2009
  • Dobrý spánek
Potřeba spánku je jistě zcela individuální záležitost, nicméně jako dostačující je většinou uváděno osm hodin. Je ale možné tento čas zkrátit, aniž bychom tím poškodili svoje zdraví?

I Leonardo da Vinci měl speciální schéma spánku, které patřilo k jeho tajemstvím. Spal pouze 15 minut každé čtyři hodiny. Tímto způsobem tedy spal pouhou hodinu a půl denně. Podobně Nikola Tesla spal jen 2 hodiny denně, a to již od svých devatenácti let.

Některým lidem stačí pár hodin spánku denně
Některým lidem stačí pár hodin spánku denně

Dostatečně dlouhý čas věnovaný spánku je nezbytný k tomu, aby naše tělo správně fungovalo.

Spánek mimo jiné pomáhá:

  • regenerovat organismus po nemoci,
  • minimalizovat dopady stresového způsobu života,
  • zvyšovat schopnost koncentrace,
  • zlepšovat paměť a koordinaci.

(Ne)spící manažeři

Všechny výše uvedené pozitivní efekty spánku jsou jistě nedocenitelné i pro manažery. Na většinu z nich je ale často vyvíjen velký pracovní tlak. Raději proto omezují spánek, aby zadanou práci stihli v termínu.

Kratší spánek je záležitost cviku

Zdá se, že není možné, aby tím nevznikl žádný dopad na jejich zdraví. Všude se mluví o rizicích krátkého spánku – o vysokém krevním tlaku, obezitě, kardiovaskulárních chorobách. Přesto se tomuto všemu dá předejít, pokud bude změna spánkového režimu postupná a pokud budeme dodržovat určitá pravidla.

 

Pravidlo číslo jedna: Čím vyšší bude kvalita spánku, tím menší může být potřebné množství spánku.

Pro dobrý spánek můžete udělat hodně. Dodržujte zejména tyto rady:

  • Nejezte alespoň 2 hodiny před tím, než jdete do postele.
  • Spěte ve tmavé, tiché místnosti.
  • Dobře si vyvětrejte ložnici.
  • Do denního programu zařaďte nějakou tělesnou aktivitu, nikoli ale těsně před spaním.
  • Před usnutím se nedívejte na televizi.
  • Nepijte kávu ani jiné stimulanty šest hodin předem.

Pokud je tato základní podmínka splněna, můžete přejít k pravidlu druhému.

Pravidlo číslo dvě: Zkracování spánku musí být postupné. Každé tři dny vstaňte o pět minut dříve, během jednoho týdne pak získáte 15 minut a během měsíce 1 hodinu. Vstávání z postele by navíc mělo být rychlé, nikdy neprodlužujte ležení v posteli po zazvonění budíku.

Takto můžete postupně a hlavně zdravě získat čas na cokoli, co potřebujete.

(pes)

Zdroj: www.pickthebrain.com

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Pro dobrý spánek můžete udělat hodně. Dodržujte zejména tyto rady: | Od: Vita | 2.11.2013 19:35
Moc se mně líbí jedno pravidlo:
- Spěte ve tmavé, tiché místnosti.

Zde bych položila otázku.
A co dělat v případě,že nad vámi bydlí bezohlední lidé co odmítají se i ve večerních hodinách ztišit tak,aby svým chozením a chováním se ve svém bytě nerušili lidi co bydlí pod nimi.
Jsme dvě rodiny co jsme se snažili se nějak domluvit s onou nájemnicí a ona nehodlá něco měnit.
Dupe nám i sousedům na celými byty.Snažili jsme se to řešit s ní ihned po tom co se nastěhovala.Řekla nám,že si myslí,že je to její chování se normální.Napsala se stížnost i na bytový úřad.Nic nepomáhá.Když ji jdeme požádat o to,aby se chovali tišeji,tak už ani neotevírá dveře.
Takže zde není možno spát v tiché místnosti,když ona dáma ve 22hodin začne uklízet byt,protože šli spát její kluci.A to nemluvě o tom,že svým dupáním nás vzbudí i před 6 hodinou raní.Její synové (4+14 let) dovedou ještě v jednu v noci skákat v pokojíku - nad naší kuchyní.

Takže zde nelze také mluvit o spaní v tiché místnosti.
Jak by jste tedy řešili tuto situaci,aby se mohlo spát v tiché místnosti.
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x