Nenechte v létě své nohy lenošit

Někteří lidé, kteří mají křečové žíly nebo je trápí pocit těžkých nohou a otoky, se bojí v létě cvičit, protože se domnívají, že fyzická aktivita jejich problémy zhorší. Ale opak je pravdou – pravidelné cvičení krevní oběh v dolních končetinách zlepšuje.

Po cvičení dopřejte nohám odpočinek
Po cvičení dopřejte nohám odpočinek

Vhodný je v podstatě jakýkoli pohyb, který zaměstnává obě nohy a konkrétně pak lýtkové svaly. Z letních sportů jsou pro prevenci varixů vhodné především plavání, turistika, cykloturistika nebo aerobik. Máte už křečové žíly? Pak vám tyto sporty pomohou snižovat bolestivost v dolních končetinách v důsledku křečových žil.

Cvičením posílíte sílu svalů

Prostor pro pohyb je v létě prakticky všude. Když půjdete na výlet a uvidíte schody, zkuste se na ně postavit a několikrát propněte nohy s prsty směrem nahoru a patou směrem dolů. Tohle snadné cvičení provádějte s oporou u zdi, abyste udrželi rovnováhu. Opakujte asi 40×. Šlapání je také skvělý letní pohyb – a ani nemusíte jet na kole. Stačí, když si lehnete na zem, ruce leží podél těla nebo jsou pod hýžděmi, vy zvednete nohy a šlapete jako na kole. Pokud podržíte dolní končetiny chvilku nahoře, prospějete tím i svému žaludku.

 

Chůze je pro křečové žíly ideální

Musíte být v práci a venku je pěkné vedro? Aby vám neotékaly nohy, choďte i v zaměstnání občas po špičkách. Tímto cvičením protáhnete lýtkové svaly a ulevíte svým nohám. Jako obměnu můžete použít chůzi na podpatcích – to je pro lýtkové svaly ještě efektivnější. Odpočíváte někde u rybníka? Ležte na zemi, ruce mějte podél těla nebo pod hýžděmi, tiskněte dolní část zad a hýždí k zemi nebo podlaze a jednu nohu zvedněte kolmo nahoru a držte ji, druhá noha je na zemi. Opakujte a střídejte nohy. Tohle cvičení zlepšuje cirkulaci krve v dolních končetinách.

Když skončíte s cvičením, dopřejte nohám odpočinek. Zvedněte je asi 15–30 cm nad úroveň srdce a chvíli je tam nechte. Tento jednoduchý odpočinkový cvik provádějte nejen po sportovní aktivitě, ale také po delší cestě, nebo když dlouho stojíte.

(aši)

Zdroj: http://medicmagic.net/exercise-to-treat-varicose-veins.html

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: