Nezačít kouřit po porodu se může povést i vám. Víme, jak na to

Pokud jste kdysi kouřila a v těhotenství jste se cigaret ani nedotkla, možná vás trápí obavy, co bude po porodu. Vydržíte bez tabáku dennodenní zápřah při péči o miminko? Spousta kuřáků si totiž myslí, že kouření uklidňuje nervy. Pravda to ale není – pouze se zklidní touha po nikotinu. Takže se pokuste odolat, možná vás inspirují naše tipy.

Vymyslete si seznam činností: oceníte jej ve chvíli, kdy si chcete zapálit
Vymyslete si seznam činností: oceníte jej ve chvíli, kdy si chcete zapálit

Poraďte se s odborníky

Jestli pro vás bylo těhotenství motivem, proč přestat kouřit, pak jste na nejlepší cestě v nekouření pokračovat. Mateřství je totiž v tomto směru stejně inspirativní – stačí myslet na to, že děti kuřáků mají 3 x větší pravděpodobnost, že v dospělosti budou také kouřit. Pokud se odvykání kouření bojíte, a ono to není vždy snadné, zkuste spolupracovat s odborníky ať už přímo, nebo prostřednictvím speciální telefonní linky. Budete tak ve svém úsilí nekouřit prý až 4 x úspěšnější.

Tipy, jak opět nezačít s kouřením:

  • Seznam důvodů – sepište si seznam svých důvodů, proč znovu nekouřit. Dobrým motivem není jen pocit, že budete zdravější, ale hlavně že budou zdravější vaše děti. Kromě toho můžete peníze určené na cigarety využít na nákup jiných věcí, které všem udělají radost.
  • Změna zvyků – krok správným směrem, neboť kouření je silně vázáno na určité situace a čas, například cigareta ke kávě, při telefonování apod. Zkuste přerušit tyto vazby, místo kávy si dejte třeba pomerančový džus.
  • Odhodlání – buďte připravená skončit. Vyberte si datum a tehdy přestaňte. Den předem vyhoďte všechny krabičky s cigaretami, popelníky a zapalovače.
  • Podpora okolí - oznamte rodině a přátelům, že jste se rozhodla nepokračovat v kouření, a požádejte je o podporu. Poproste je také, aby ve vaší blízkosti nekouřili.
  • Plány – pokud cítíte, že bude situace obtížná, nečekejte, až nastane. Mějte po ruce plán, jak se s ní vypořádáte.
  • Odměna – na začátku každého dne si pogratulujte, že jste vydržela. Nebojte se, co bude zítra.
  • Činnost – pokud máte chuť na cigaretu, vezměte si něco do úst, třeba žvýkačku bez cukru. Pokud potřebujete dělat něco s rukama, manipulujte s nimi, mějte v nich tužky, mince nebo prostě své malé dítě. Jakmile budete mít co na práci, na cigarety ani nepomyslíte.
  • Odborná pomoc – když to samy nezvládáte, požádejte lékaře o náhradní nikotinovou terapii, jako jsou speciální žvýkačky, nikotinové náplasti nebo elektronická cigareta.

(aši)

Zdroj: www.nhs.uk

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x