Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Nízká hladina vitamínu D zvyšuje u mužů riziko rakoviny

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 21.10.2008Medicína
 
Vědci z harvardské školy veřejného zdraví v Bostonu zjistili, že u mužů je nízká hladina vitamínu D spojena s vyšší incidencí nádorů a jejich mortalitou ( zejména u rakoviny trávicího traktu). Výsledky studie vědci uveřejnili v dubnovém čísle 2006 časopisu Journal of the National Cancer Institute.

Do studie s názvem Health Professionals Follow-Up Study bylo zahrnuto celkem 47800 mužů. Byla u nich sledována hladina vitamínu D. V letech 1986 až 2000 bylo ve sledované skupině dokumentováno 4286 nových případů rakoviny, 2025 mužů na ni zemřelo.

Výsledky studie ukázaly, že nárůst o 25 nmol/l vitamínu D ve sledované skupině byl spojen s 17% redukcí celkové incidence rakoviny, 29% redukcí celkové úmrtnosti na rakovinu a 45% snížením mortality na rakovinu trávicího traktu.

Celkový výskyt rakoviny u mužů s nejnižší hladinou vitamínu D byl 758 na 100,000 mužů a s nejvyšší hladinou vitamínu D 674 na 100 000 mužů. Tento výskyt byl u celkové mortality na nádorové onemocnění 323 vs 277 na 100 000 a u mortality na rakovinu trávicího traktu 128 vs 78 na 100 000.

Tato studie potvrdila ideu, že sluneční svit působí proti růstu nádorových buněk.

Zdroj:
J Natl Cancer Inst 2006;98:451-459,428-429.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 

  Poradna lékaře

Dotaz  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Olga Dorazilová | praktický lékař pro dospělé, Uherský Brod  více