Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Nízkokalorická dieta pomáhá ženám se syndromem polycystických ovarií

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 21.10.2008Medicína
 
Doktorka Kelly Stamets z The Pennsylvania State College of Medicine v Hershey se svými kolegy zjistila, že držení nízkokalorické diety nejen sníží tělesnou váhu pacientek se syndromem polycystických ovarií, ale také pomáhá zlepšovat metabolické a reprodukční poruchy vzniklé při tomto syndromu. Vědci své výsledky uveřejnili v březnovém čísle 2004 časopisu Fertility and Sterility.

Do studie bylo zahrnuto celkem 35 obézních neplodných žen se syndromem polycystických vaječníků. V průběhu jednoho měsíce dostávaly jednu ze dvou diet se sníženým obsahem energie. dieta s vysokým obsahem bílkovin obsahovala 30 % bílkovin, 40 % sacharidů a 30 % tuků a dieta s vysokým obsahem sacharidů obsahovala 15 % bílkovin, 55 % sacharidů a 30 % tuků.

Vědci zkoumali vliv diety na tělesnou hmotnost, hladiny hormonů, lipidů a lipoproteinů a markerů glukózové tolerance a energetického metabolismu.

U 26 žen, které studii dokončily, měly oba typy diet srovnatelné účinky na úbytek tělesné váhy. Nebyly také zjištěny žádné rozdíly mezi oběma skupinami v hladinách androgenů a glukózovém metabolismu.

Nicméně ve srovnání s hladinami hormonů na začátku studie bylo u pacientek zjištěno signifikantní snížení hladiny androgenů a inzulinu v tříhodinovém glukózovém tolerančním testu (OGTT). Během studie došlo u 14 z 26 pacientek k menstruačnímu krvácení.

Zdroj:
Fertil Steril. 2004;81:630-637

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Otoskopie

  Články o zdraví

Otoskopie  více

Děti - průjem u nemluvňat

  Domácí lékař

Děti - průjem u nemluvňat  více

  Poradna lékaře

bulka  více

Děti – zmatenost

  Domácí lékař

Děti – zmatenost  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jiří Čejna | praktický lékař pro dospělé, Popelín  více