Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Oligosacharidy obsažené v mateřském mléce chrání děti před průjmem

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 18.10.2008Medicína
 
Doktor Ardythe L. Morrow z Cincinnati Children's Hospital Medical Center v Ohiu se svými kolegy zjistil, že oligosacharidy obsažené v mateřském mléce chrání kojené děti před průjmem. Výsledky studie vědci uveřejnili v roce 2004 v říjnovém čísle časopisu The Journal of Pediatrics.

Vědci vyšetřovali spojitost mezi přítomností oligosacharidů v  mateřském mléce a prevencí průjmovitých onemocnění u celkem 93 dětí kojených svými matkami. Děti byly sledovány od narození do dvou let. Při vyšetření množství oligosacharidů v mléce vědci zjistili, že jejich koncentrace kolísala od 0,8 do 20,8 mmol/l.

Výsledky studie ukázaly, že ve skupině dětí došlo po dobu sledování k celkem 234 průjmovitých onemocnění (z toho bylo 77 těžších). Ukázalo se, že děti s vyšším obsahem oligosacharidů prodělaly nižší počet průjmovitých epizod.

Bylo také zjistěno, že výskyt průjmóvitých onemocnění kampylobakteriové a kalicivirové etiologie inverzně koreloval s přítomností mléčných oligosacharidů.

Vědci uvedli, že tato studie je další v pořadí, která podporuje kojení.

Zdroj:
J Pediatr 2004;145:297-303.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Děti – bolestivé klouby

  Domácí lékař

Děti – bolestivé klouby  více

  Poradna lékaře

tetanus  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Věra Fišerová | praktický lékař pro děti a dorost, Hlinsko  více