Omezení sladkých nápojů u dětí snižuje riziko obezity
Vědci z Dětské kliniky v Bostonu zjistili, že nadváha dětí má přímou souvislost ke konzumací slazených nápojů. Výsledky studie vědci uveřejnili v časopisu Pediatrics.
I v některých nápojích se skrývá velké množství kalorií
Do studie bylo zahrnuto celkem 100 dobrovolníků ve věku od 13 do 18 let. Polovina skupiny byla oslovena, zdali by neomezila konzumaci vysoce energetických slazených nápojů. Účastníci studie dostávali až do domu vodu a jiné neenergetické nápoje a zároveň jim byly zasílány motivační zprávy na telefon. Studie probíhala po dobu 25 týdnů.
Výsledky studie ukázaly, že až 80 % z oslovené skupiny dětí omezilo svou konzumaci slazených nápojů. To se odrazilo na významném poklesu tělesné váhy a BMI sledovaných dětí.
Vědci plánují podobnou ale rozsáhlejší studii.
Zdroj:
Pediatrics.