Opět ve stresu? Najděte jeho příčinu!

V dnešním uspěchaném světě se jen velmi těžko lze úplně vyhnout stresu. Můžeme se ale pokusit snížit negativní účinky, které stres představuje pro naše srdce.

Stresovou reakci, kterou všichni z běžného života známe, vyvolávají podněty, takzvané stresory. Když je jich přemíra, tělo se brání. A oprávněně. Vždyť z permanentního napětí mohou vznikat nemoci, jako je vysoký krevní tlak, nebo potíže se srdcem. I proto je dobré stresory rozpoznat a vědět, jak se jim vyhnout.

V dnešní uspěchané době je velmi těžké se vyhnout stresu
V dnešní uspěchané době je velmi těžké se vyhnout stresu

Pravidla zvládání stresu:

  • Snažte najít stresor, který je největší příčinou vašeho napětí.
  • Vyvarujte se potíží a podráždění, jak jen to je možné. Pokud vás například rozčílí dopravní zácpa, zvolte pro příště jinou trasu, zkuste jet městskou hromadnou dopravou nebo se s někým svezte.
  • Pracujte v jednom okamžiku pouze na jedné věci.
  • Dejte si přestávku ve chvíli, kdy se nahromadí příliš mnoho věcí, které se zdají být nezvladatelné.

Neumíte relaxovat? Zkuste to!

Relaxace je důležitá obzvláště tehdy, pokud již onemocněním srdce trpíte. Není to přitom jenom sezení s opřenými zády, ale aktivní proces, který se musíte trochu naučit.

Existuje spousta relaxačních technik, které si se stresem poradí:

  • Hluboké dýchání.
    Představte si, že přímo pod úrovní pupku máte bod, do kterého budete dýchat. S každým pomalým nádechem a dlouhým výdechem se budete cítit více relaxovaní.
  • Hluboká svalová relaxace.
    Soustřeďte své myšlenky na sebe a své dýchání. Několikrát se pomalu nadechněte, vydechněte a přitom si v duchu prohlédněte celé své tělo a uvědomujte oblasti těla, kde cítíte napětí nebo křeče. Nechte toto napětí rozplynout. Hlavou otočte pomalu doprava i doleva a uvolněte ramena tak, že je předsunete dopředu a dozadu.
  • Relaxujte při hudbě.
    Zkombinujte relaxační cvičení s oblíbenou hudbou. Vyberte si takovou, která vám pozvedne náladu, nebo tu která je uklidňující. Některým lidem můžou pomoci speciálně vytvořené zvukové nahrávky, které kombinují hudbu s instrukcemi k relaxaci.

Příprava na další den (bez stresu)

Jakmile najdete relaxační metodu, která vám bude ušitá na míru, neváhejte a praktikujte ji denně nejméně 30 minut. Budete tak ideálně připraveni zvládat další náročné úkoly během dne.

(skl)

Zdroj: http://www.webmd.com/heart-disease/stress-heart-attack-risk?page=3

Líbí se vám článek?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Porucha jater se projeví i na rukou
Články: Porucha jater se projeví i na rukou
Jaterními chorobami, ať už...
Když za nemocné klouby může lupénka
Články: Když za nemocné klouby může lupénka
V případě těchto dvou...
Víte, jaké jsou příznaky rakoviny prsu? Otestujte se!
Články: Víte, jaké jsou příznaky rakoviny prsu? Otestujte se!
Nečekejte, až vám lékař...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Letní experimenty mohou skončit žloutenkovou nákazou
Články: Letní experimenty mohou skončit žloutenkovou nákazou
Letní měsíce si většina...
Bolestivý sexuální styk u ženy? Odpovědí je lubrikant
Články: Bolestivý sexuální styk u ženy? Odpovědí je lubrikant
Stále častěji se v naší...
Ztratili jste vlasy? Neztraťte sebevědomí!
Články: Ztratili jste vlasy? Neztraťte sebevědomí!
Léčba rakoviny některými...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x