Osvědčené metody, jak přestat kouřit

Už jste vyzkoušeli kdeco, ale stále vás cigarety ovládají? Nabízíme vám další inspiraci v podobě následujících několika rad:

Když se budete hýbat, nebudete myslet na cigarety
Když se budete hýbat, nebudete myslet na cigarety
  1. Malé porce a doušek studené vody. Popíjené vychlazené vody prý pomůže nahradit touhu po cigaretě. Nový výzkum ukazuje, že tato činnost uvolňuje dopamin, který pomáhá zmírnit negativní náladu. Také konzumace menších porcí vám pomůže překonat touhu po kouření. Vybírejte si libové a zdravé potraviny, abyste zabránili možnému nárůstu tělesné hmotnosti.
  2. Odměny a seznam výhod. Nemusíte čekat dlouho, abyste si začali užívat života bez kouření. Mějte písemný seznam všech výhod, které vám to přináší – může zahrnovat ušetřené peníze, lepší vzhled, absenci cigaretového pachu a také více energie. Jakmile pocítíte nutkání na cigaretu, přečtěte si tento „dokument“. Udělejte si kopie a zakládejte je všude tam, kde trávíte čas – v kuchyni, v kanceláři, vedle zrcadla v koupelně, v ložnici. Ujistěte se, že jsou viditelné a že vám vždy padnou do oka.
  3. Čištění zubů. Jednou z bezprostředních výhod odvykání kouření je i lepší dech v ústech. Když si budete častěji čistit zuby, budete mít menší tendenci si znova zapálit.
  4. Odklon od alkoholu. Pití je jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé znovu začnou kouřit. Alkohol je spojen s kouřením pro mnoho kuřáků, takže může fungovat jako spouštěč.
  5. Nekuřácké zóny. Jakmile dostanete chuť si zapálit, odejděte někam, kde se nesmí kouřit – knihovna, divadlo, kino, obchod, … Místa, kde se může kouřit, vás budou rozptylovat.
  6. Fyzická aktivita. Když se budete hýbat, nebudete myslet na cigarety. Je-li vaše tělo aktivní, vysílá přírodní chemické látky, které pomáhají zlepšovat náladu a snižovat stres.
  7. Plánování. Zejména během prvních několika týdnů odvykání si naplánujete, co budete a co musíte dělat – s rodinou i přáteli. Snažte se vyhýbat pokušení, dělejte to, co vás baví, a věřte, že čím více budete aktivní, tím méně budete myslet na kouření.
  8. Náhražka. Místo cigarety mějte vždy po ruce nějakou náhražku, například žvýkačky.
  9. Podpora. Zajistěte si záchranné lano v podobě přítele nebo rodiny, kteří vás podpoří ve chvílích, kdy vám bude těžko.
  10. Dobrá nálada. Negativní emoce (deprese, frustrace, vztek) jsou dalším důvodem, proč se lidé vrací ke kouření. Najděte způsob, jak se jich vyvarovat.

(aši)

Zdroj: www.webmd.com

Autor článku:

Mgr. Ivana Ašenbrenerová

Autorka vystudovala Fakultu sociálních věd UK v Praze, obor rozhlasová žurnalistika. Pracovala v Mladém světě, v časopise Maminka, Glanc, nyní je redaktorkou Marianne.cz Je spoluautorkou knihy Aromaterapie v životě ženy, autorkou knihy Co dělat, když dítě... a spoluautorkou knihy Velká kniha o mateřství II. Zajímá se o psychologii, pedagogiku, zdraví a životní styl, klasickou i alternativní medicínu.

Líbí se vám článek?
+8 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: