Ovlivnění postmenopauzální osteoporózy ibandronátem podaným per os
Studie...
Do randomizované, dvojitě slepé a placebem kontrolované studie byly zahrnuty ženy (v celkovém počtu 2 946), u nichž bylo naměřeno T-score nižší nebo rovno –2 (měřeno v oblasti bederní páteře). Pacientkám bylo podáno placebo nebo ibandronát v denní dávce 2,5 mg per os či intermitentně v injekčních dávkách s odstupem tří měsíců.
Výsledky...
Lze je shrnout takto: Podávání ibandronátu signifikantně vede ke snížení rizika vzniku nových fraktur obratlů. Při denním dávkovacím režimu bylo riziko vzniku opětovné fraktury 4,7 %, intermitentní dávkovací režim vykazoval riziko 4,9 %. U skupiny žen, jimž bylo podáváno placebo, však stouplo relativní riziko na 9,6 %.
Zdroj:Journal of Bone and Mineral Research 2004;19(8):1241.