Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Pití ovocných džusů snižuje riziko močových infekcí

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 21.10.2008Medicína
 
Výzkumníci z Finska pod vedením doktora Tera Kontiokariho zjistili, že konzumace čerstvých ovocných džusů a kysaných mléčných výrobků (např. jogurtů a sýrů) může chránit ženy před záněty močových cest.

Bylo zjištěno, že ženy, které alespoň jednou denně pily sklenici čerstvého džusu, měly o 34 % menší riziko onemocnění močovou infekcí oproti ženám stravujícím se jiným způsobem.

Ženy, které konzumovaly mléčné výrobky obsahující probiotické bakterie minimálně třikrát týdně, měly toto riziko menší dokonce až o 80 %.

Studie provedená doktorem Kontiokarim a jeho kolegy obsahovala soubor 139 žen, které v předchozích dvou týdnech onemocněly zánětem močových cest, a soubor 185 žen, které v minulých pěti letech žádnou močovou infekcí neonemocněly. Do studie byly zahrnuty ženy starší třiceti let.

Studie ukázala, že ve skupině žen netrpících močovými infekcemi převažovaly ženy s vyšší konzumací džusů a mléčných výrobků.

Výzkumníci uvažují nad možností, že džusy a mléčné výrobky mohou modifikovat složení bakterií ve stolici, a tím snížit rizika močových infekcí.

Výsledky byly publikovány v březnovém čísle 2003 časopisu The American Journal of Clinical Nutrition.

Zdroj:
Zdroj: Am J Clin Nutr 2003;77:600-604.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Alergická rýma

  Články o zdraví

Alergická rýma  více

Vyrážka bez horečky

  Domácí lékař

Vyrážka bez horečky  více

  Poradna lékaře

narkoza  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Eva Vyskočilová | praktický lékař pro dospělé, Brno  více

Glaukomový test

  Kalkulačka

Glaukomový test  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Dana Kopálková | stomatologie, Brno  více