Pohybem na křečové žíly: nový fenomén v chůzi jménem indoor walking

Neradi cvičíte venku, protože jednou je tam moc teplo a jindy zase zima a vlhko? Trpíte křečovými žilami a chcete udělat něco pro své nohy? Pak právě pro vás je tu nová cvičební metoda jménem indoor walking. Uvidíte, že chůze v prosvětlené a vyhřáté místnosti nikdy nebyla zábavnější.

Indoor walking je skupinové cvičení, při kterém se využívají speciální trenažéry velmi podobné klasickým běžícím pásům.
Indoor walking je skupinové cvičení, při kterém se využívají speciální trenažéry velmi podobné klasickým běžícím pásům.

Chůze prospívá žilnímu systému

Bolí vás nohy otékající po náročném dni? Trpíte křečovými žilami? Pak vězte, že chůze jednoznačně prospívá našemu žilnímu systému. Při pravidelném pohybu zapojujeme do práce svalovou pumpu dolních končetin, která zlepšuje odtok krve z končetin směrem k srdci. Tím dochází ke zmenšení otoků a bolesti, ale chůze funguje také jako prevence a zmírnění příznaků křečových žil. Jak ale dodržovat pravidelný pohybový režim, když venku zrovna prší nebo se teploty dlouhodobě pohybují hluboko pod bodem mrazu? Odpověď naleznete v mnoha fitness centrech po České republice. V posledních měsících totiž do naší země přichází nový trend v chůzi na speciálních trenažérech.

Co je indoor walking?

  • Indoor walking je nový sportovní trend, který se zabydlel v mnoha fitness centrech po naší zemi. Jde o skupinové cvičení, při kterém se využívají speciální trenažéry velmi podobné klasickým běžícím pásům.
  • Celé cvičení doprovází rytmická motivační hudba. Jedna lekce trvá asi 45–60 minut a skládá se z více částí. Prvních pár minut se nese ve znamení volnějšího tempa s dostatečným protáhnutím svalů. Poté následuje hlavní část, zakončená největší zátěží, a ke konci přichází opět několik minut s volnějším tempem pro vydýchání a uklidnění.
  • Velkou výhodou indoor walkingu je, že si každý může zvolit náročnost cvičení. Chůze na trenažéru je tak vhodná pro začátečníky i pokročilé.
  • Indoor walking je především aerobním typem cvičení. To znamená, že pravidelnou chůzí na trenažéru spálíte velkou porci kalorií, zpevníte svou postavu a zlepšíte svou fyzickou kondici. Pokud budete cvičit poctivě, za krátkou dobu pocítí výraznou úlevu i vaše dolní končetiny. Pravidelnou chůzí dosáhnete zmírnění otoků, bolesti a dalších příznaků křečových žil.
  • V České republice se provozuje hned několik forem tohoto cvičení. Záleží jen na vás, pro kterou z nich se rozhodnete. Pokud byste rádi indoor walking vyzkoušeli, stačí si vzít pohodlné sportovní oblečení a obuv a můžete vyrazit.

Pohyb se v dnešní době s trochou nadsázky stává nedostatkovým zbožím. Moderní životní styl nás stále častěji posazuje do pohodlných křesel k malým stolům a největším pohybem za celý den se stává přesun mezi prací a domovem. Přitom pravidelný pohyb není jenom prevence křečových žil, ale také obezity, cukrovky či kardiovaskulárních chorob. Sečteno a podtrženo: pravidelný pohyb prodlužuje život a zlepšuje jeho kvalitu.

(holi)

Zdroj: http://walking.about.com/

Autor článku:

MUDr. Jakub Holešovský

Poradna uLékaře.cz

Nečekejte a poraďte se ihned s naším lékařem!

Rychlá odpověď

již do 6 hodin

Za pár kaček

již od 29 Kč

A bez čekání

žádné čekárny a nemocnice

Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: