Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Pravidelná konzumace jogurtu potlačuje infekci H. pylori

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 19.10.2008Medicína
 
Doktor Kuan-Yuan Wang z Kaohsiung Municipal United Hospital na Taiwanu se svými kolegy zjistil, že pravidelná konzumace jogurtu obsahujícího Lactobacillus acidophilus (La5) a Bifidobacterium lactis (Bb12) signifikantně snižuje hladinu ureázy Helicobactera pylori za dobu šesti týdnů. Výsledky své studie vědci uveřejnili v roce 2004 v zářijovém čísle časopisu The American Journal of Clinical Nutrition.

V první fázi studie vědci zkoušeli studii in vitro. Na plotny s H. pylori izolovaným od osmi pacientů vědci inokulovali La5 nebo Bb12. Výsledky ukázaly, že zatímco Bb12 měl inhibiční efekt ve všech osmi případech, La5 bylo bez účinku.

Do studie bylo zahrnuto celkem 70 pacientů s pozitivním testem na H. pylori. Pacienti konzumovali AB-jogurt obsahující 107 jednotek tvořících kolonie na ml La5 a Bb12 (u 59 pacientů) a placebo ( u 11 pacientů) dvakrát denně po jídle po dobu šesti týdnů. Ureázový dechový test byl proveden na začátku studie, za čtyři týdny a za osm týdnů od zahájení studie.

Hodnoty testu s ureou signifikantně poklesly ve skupině užívající AB jogurt za čtyři týdny (30.1 ± 19.6 vs. 36.2 ± 19.4; P < .05) a  za osm týdnů (28.2 ± 15.8 vs. 36.2 ± 19.4; P < .05). Výsledky žaludeční biopsie prokázaly sníženou aktivitu gastritidy u 14 pacientů.

Po vysazení AB jogurtu z jídelníčku se hodnoty testu za 16 týdnů vrátily k původní hladině.

Zdroj:
Am J Clin Nutr. 2004;80:737-741

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Kostem léky nesvědčí

  Články o zdraví

Kostem léky nesvědčí  více

  Poradna lékaře

Bolest žaludku  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Marta Žďárková | praktický lékař pro dospělé, Česká Skalice  více