Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Pravidelná konzumace mléka snižuje riziko centrální mozkové příhody a infarktu myokardu

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 20.10.2008Medicína
 
Doktor P.C. Elwood z University of Ulster v Coleraine v Severním Irsku se svými kolegy zjistil, že pravidelná konzumace mléka snižuje riziko centrální mozkové příhody a ischemické choroby srdeční. Výsledky této studie byly uveřejněny v květnovém čísle 2005 časopisu Journal of Epidemiology and Community Health z roku 2005.

Do studie byl zahrnut representativní vzorek mužů z Jižního Walesu ve věku 45 až 59 let, tzv. skupina Caerphilly. Podskupina těchto mužů ( v poměru 3:10) byla v  letech 1979-1983 dotazována na tělesnou váhu a byl sledován jejich jídelníček po dobu sedmi dní. V rámci studie celkem 665 mužů (87% celkového počtu) vykazovalo dostatečný týdenní příjem mléčných výrobků, ze kterých byl vypočten celkový příjem mléka.

Během následujících 20 let vědci sbírali informace o  zdravotním stavu všech účastníků studie.

Ve srovnání s pacienty s nízkou konzumací mléka, vykazovali muži se střední a vyšší konzumací mléka menší riziko ischemické cévní mozkové příhody a ischemické choroby srdeční.

Zdroj:
J Epidemiol Community Health. 2005;59:502-505

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Svědění

  Domácí lékař

Svědění  více

Rakovina ledvin

  Kalkulačka

Rakovina ledvin  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jaroslava Paštéková | stomatologie, Blatná  více