Překvapivé zdroje cholesterolu

  • Redakce uLékaře.cz
  • 18.8.2016
  • Aktualizace: 18.8.2016
  • uLékaře.cz

Bůček, slanina, uzené maso, vajíčka, škvarky, … Asi tak si většina z nás představuje hlavní zdroje cholesterolu. Existují však produkty, u nichž byste tento problém rozhodně nečekali.

Latté, cappuccino, frappé, horká čokoláda a mnohé další oblíbené nápoje obsahují vysoké množství nasycených tuků a cukrů
Latté, cappuccino, frappé, horká čokoláda a mnohé další oblíbené nápoje obsahují vysoké množství nasycených tuků a cukrů

Mnozí budou možná překvapeni následujícím výčtem potravin, které zvyšují hladinu cholesterolu v krvi. Položky, které při časté konzumaci mohou navýšit riziko mrtvice a srdečních onemocnění, jsou opravdu nečekané.

1. Bramborová kaše

Brambory samy o sobě neznamenají pro zdraví nic nebezpečného. Naopak. Jsou bohaté na vitamíny a draslík. Pomáhají udržet krevní tlak v normálu a vyhnout se riziku kardiovaskulárních onemocnění. Nicméně pokud do brambor přidáte větší množství másla, mléka či smetany, zvýšíte míru nasycených tuků ve své stravě, což vede k vyššímu příjmu cholesterolu. Když už se přece jen pro bramborovou kaši rozhodnete, nahraďte máslo olivovým olejem a používejte výhradně nízkotučné mléko.

 

2. Likér Cordial

V případě konzumace likéru typu Cordial si dejte pozor na přidaný cukr. Nejen tuky, ale také rafinovaný cukr zvyšuje hladinu cholesterolu. Abyste tomu zabránili, upřednostňujte raději nápoje bez přidaného cukru.

3. Popcorn

Pražená kukuřice žádné nebezpečí neznamená. Na co si však musíte dát pozor, jsou dochucovadla v různých variantách tohoto produktu. Rozpuštěné máslo, sůl, cukr, karamel – to vše přispívá k vysoké hladině cholesterolu. Pokud si chcete na popcornu zdravě zamlsat, přidejte ke kukuřičným pukancům raději olivový olej, skořici, malé množství hořké čokolády nebo chilli.

4. Jogurt

Plnotučné jogurty obsahují velké množství nasycených tuků, zatímco ty nízkotučné nikoliv. Dávejte si však pozor na to, že některé „light“ výrobky mají více cukru než původní potravina plnotučná. Proto při výběru jogurtu pečlivě čtěte etikety. 

5. Káva

Latté, cappuccino, frappé, horká čokoláda a mnohé další oblíbené nápoje obsahují vysoké množství nasycených tuků a cukrů. Chcete-li si z kavárny odnést zdravější požitek, volte raději kávu Americano, čaj či cappuccino s nízkotučným nebo sójovým mlékem.

Zdroj: www.ateronon.com/latest-news/5-foods-that-surprisingly-raise-cholesterol-levels/

Autor článku:

Ing. Mgr. Hana Horáková

Líbí se vám článek?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x