Příjem ovoce a zeleniny zlepšuje obsah minerálů v kostech
Vědci z Výzkumu výživy v Cambridgi zjistili, že příjem ovoce a zeleniny je pozitivně spojen s obsahem kostních minerálů. Výsledky studie vědci uveřejnili v červnovém čísle 2006 časopisu American Journal of Clinical Nutrition.
Ovoce má pozitivní vliv na přítomnost kostních minerálů
Vědci studovali pomocí duální rentgenové absorptiometrie spojitost mezi stavem kostních minerálů v celém těle a příjmem ovoce a zeleniny. Pacienti byli rovněž dotazováni na míru tělesné aktivity a životní styl. Do studie bylo zahrnuto celkem 212 adolescentů a adolescentek ve věku od 16 do 18 let, 90 mladých žen ( ve věku 23 až 37 let) a 134 starších mužů a žen ( ve věku od 60 do 83 let).
U adolescentů a starších žen byl obsah minerálů v obratlech páteře signifikantně pozitivně spojen s příjmem ovoce. U chlapců byla tato asociace u stehenní kosti. Tato spojitost nebyla prokázána u mladých žen a starších mužů.
Zdroj:
Am J Clin Nutr. 2006;83:1254-1255, 1420-1428