Příprava kardiaka na dovolenou a cestování

Léto znamená kvůli velkému horku pro kardiaky zvýšenou zátěž. Mohou totiž trpět jak různými nevolnostmi, tak například i dušností. Jak tedy takovým stavům předcházet a jak zvládnout lení dovolenou bez výraznější újmy?
Léto znamená pro kardiaky zvýšenou zátěž kvůli horku
Léto znamená pro kardiaky zvýšenou zátěž kvůli horku

Tip č. 1

Před odjezdem na dovolenou zkonzultujte svůj zdravotní stav se svým ošetřujícím lékařem. Nechte si předepsat dostatek léků, které užíváte.

Tip č. 2

Vyhněte se těžší fyzické práci, zejména ve velkém horku. Například velká letní rekonstrukce chaty by měla být tabu.

Tip č. 3

Pokud plánujete dovolenou u moře, je vhodnější jet až v září. V červenci a srpnu totiž teploty nezřídka překročí třicet stupňů, září je naproti tomu již o něco chladnější. A díky konci sezóny i levnější.

Tip č. 4

Sportujte přiměřeně. Vhodná je turistika, kondiční běh, jízda na kole (ne v extrémním terénu), rekreační plavání, kondiční cvičení a jiné. Vyvarujte se adrenalinových sportů, ty pro kardiaka mohou představovat poměrně velké riziko.

Tip č. 5

Denně vypijte zhruba tři litry tekutin. Střídejte vodu, ovocné čaje, minerální vody, nekonzumujte sladké limonády, džusy, alkoholické a tzv. energetické nápoje. Pokud sportujete nebo máte vyšší fyzickou zátěž, pijte více. Ale pozor! Nápoje by neměly být ledové! Navíc je doporučováno ve velkých horkách nejíst těžká, ale pouze lehce stravitelná jídla. Ta totiž neodvádí tolik krve do žaludku.

Tip č. 6

V létě je pro kardiaky vhodný pobyt ve stínu, resp. polostínu. Doporučují se podhorské oblasti s ne příliš náročným terénem, který je optimální pro procházky, jízdu na kole apod.

Tip č. 7

V objektech větrejte večer až do rána, přes den raději mějte zavřená okna. Někdy se totiž může stát, že v uzavřené místnosti je méně dusno a teplo než venku. Noste také oblečení z lehkých a prodyšných materiálů, které dobře sají a odvádí pot.

Tip č. 8

Při jízdě autem dělejte pauzy, neřiďte v jednom kuse. Únava u kardiaků nastupuje dříve než u zdravých lidí. Vhodná jsou cvičení dolních končetin k prevenci vzniku žilní trombózy.

(kam)

Zdroj: www.zbynekmlcoch.cz

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
RTG snímek plic
Články: RTG snímek plic
RTG snímek plic je jedním z...
 Včasné odhalení rakoviny jater zvyšuje naději na přežití
Jak si poradit se zánětem močových cest pomocí homeopatik
Články: Jak si poradit se zánětem močových cest pomocí homeopatik
Pálení a řezání v podbřišku...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Aneuryzma aorty – tichý zabiják v lidském těle
Články: Aneuryzma aorty – tichý zabiják v lidském těle
Slovo aneuryzma jste mohli...
Bolest zad nepodceňujte – může jít o vážný problém
Články: Bolest zad nepodceňujte – může jít o vážný problém
Stává se vám často, že vás...
Gynekologické vyšetření
Články: Gynekologické vyšetření
Co vás čeká při...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x