Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Probiotika mohou u novorozenců velmi nízké porodní hmotnosti snížit riziko nekrotizující enterokolit

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 18.10.2008Medicína
 
Doktor Hung-Chih Lin se svými kolegy z Čínské lékařské fakulty v Taichungu na Taiwanu zjistil, že užívání probiotik snižuje riziko nekrotické enterokolitidy je (NEC) u novorozenců velmi nízké porodní hmotnosti. Výsledky své studie vědci uveřejnili v roce 2005 v lednovém čísle časopisu Pediatrics.

Patogeneze NEC je multifaktoriální. Již dříve bylo zjištěno, že probiotika jako Lactobacillus acidophilus a Bifidobacterium infantis snižují incidenci NEC, ale dávkování, bezpečnost a účinnost této léčby zůstávala kontroverzní.

V této prospektivní studii 367 novorozenců velmi nízké porodní hmotnosti (při narození váha nižší než 1500 gramů), kteří byly enterální cestou krmeni a přežili prvních 7 dnů po porodu, byli rozděleni do dvou skupin. Skupina užívající probiotika ( L. acidophilus and B. infantis -Infloran dvakrát denně společně s mateřským mlékem) byla srovnávána se skupinou krmených pouze mateřským mlékem. Hodnoceno bylo přežití nebo NEC horší než Bellovo stádium 2.

Výsledky studie ukázaly, že k  úmrtí nebo 2. Bellovu stádiu NEC došlo u 9 (5%) ze 180 dětí ve skupině užívající probiotika a u 24 (13%) ze 187 dětí v kontrolní skupině. Skupina užívající probiotika dopadla také lépe v incidenci NEC stádia horšího než 2 a v počtu případů NEC.

U žádného dítěte nebyla zjištěna pozitivní hemokultura na Lactobacilla nebo Bifidobakterium species.

Zdroj:
Pediatrics. 2005;115:1-4

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Potíže s polykáním

  Domácí lékař

Potíže s polykáním  více

  Poradna lékaře

Mirtazapin 30mg  více

Závrati

  Domácí lékař

Závrati  více

  Poradna lékaře

Krev ve stolici  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jana Hanzlíková | stomatologie, Český Brod  více