Relaxujte! Při roztroušené skleróze to opravdu pomáhá

Změny, které do života vnese roztroušená skleróza, se dotýkají téměř všech činností i běžného denního fungování nemocných. O to důležitější je správně odpočívat a pomoci tělu vhodnou relaxací. Ještě jste nenašli správnou metodu? Nabízíme pár tipů.

Relaxace má pozitivní vliv nejen na celkové uklidnění, ale také snižuje bolest a pomáhá udržovat kvalitní spánek.
Relaxace má pozitivní vliv nejen na celkové uklidnění, ale také snižuje bolest a pomáhá udržovat kvalitní spánek.

Relaxace je široký pojem a zahrnuje mnoho různých technik. Cílem je v každém případě přimět tělo, aby produkovalo chemické látky a vysílalo signály, které pomohou uvolnit svaly, zklidnit činnost orgánů a zvýšit přísun krve do mozku. Je vhodné najít techniku, která vám vyhovuje. Té se pak pravidelně věnujte. Každodennost je důležitá, aby proces přinesl výsledky. Čím víc budete vybraný směr trénovat, tím větší přínos bude mít.

Uvolnění a dechová cvičení

  1. Vleže položte dlaň na břicho pod pupkem, abyste cítili pohyb této lokality při dýchání. Nadechněte se, na 3 sekundy zadržte dech a vydechněte. Opět vyčkejte 3 sekundy a dále dýchejte. V tomto způsobu dýchání, při kterém se dech postupně přirozeně prohloubí, pokračujte alespoň minutu.
  2. Pohodlně se usaďte, povolte obličejové svaly a pootevřete ústa. Uvolněte ramena, aby poklesla dolů. Paže by měly volně ležet podél těla. Nohy nijak nepřekřižujte, stehna mějte volně, jako kdybyste se chtěli zanořit do křesla. Uvolněná stehna se od sebe přirozeně mírně oddálí. Nechte pocit uvolnění přejít i do lýtek, kotníků a chodidel, jako kdybyste chtěli zapustit kořeny do země. V této poloze pomalu dýchejte. Pokud se vám mezitím znovu „zatnuly“ obličejové či ramenní svaly, opět je vědomě povolte, aby bylo tělo celé uvolněné.
  3. Zdvihněte obočí a napněte všechny svaly na čele. V této pozici se zhluboka nadechněte a při výdechu svaly povolujte. Soustřeďte se na to, jak se napětí uvolňuje.
  4. Vsedě se alespoň třikrát zhluboka pomalu nadechněte a vydechněte. Váhu těla pak přeneste na židli, abyste cítili, jak poskytuje oporu celému tělu, a dál klidně dýchejte.

V pohodě

Relaxace má pozitivní vliv nejen na celkové uklidnění, ale také snižuje bolest a pomáhá udržovat kvalitní spánek. Když se naučíte správně relaxovat, budete pociťovat i více energie a lépe se budete vyrovnávat s únavou.

(pak)

Zdroj: https://multiplesclerosisnewstoday.com/pinterest/2016/09/15/5-simple-relaxation-techniques

Autor článku:

Mgr. Petra Kováčová

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: