Ryby jsou potravou pro mozek
Do studie bylo zahrnuto celkem 3 718 mužů a žen. Pomocí dotazníků byly osoby dotazovány na složení svého jídelníčku a frekvenci konzumace 139 jídel za poslední rok.
Během šesti let studie se ukázalo, že osoby, které jedly ryby, vykazovaly v porovnání s odpůrci konzumace ryb signifikantně lepší výsledky v paměťových testech. Toto zlepšení bylo ekvivalentní omládnutí o tři až čtyři roky.
Vědci uvedli, že není zatím zcela jasné, proč konzumace ryb má tyto účinky na paměťové funkce. Nejspíše to bude vysokým obsahem omega-3- mastných kyselin v rybách. Nicméně suplementy s těmito mastnými kyselinami tento pozitivní efekt nezpůsobují.
Zdroj:
New York Times on-line