Sedm tipů, jak změnit životní styl v boji s křečovými žilami

Bolestivé varixy neboli křečové žíly dokážou pořádně znepříjemnit každodenní život. Namodralá či tmavě fialová vakovitá rozšíření v průběhu žil se mohou vyskytnout kdekoliv po těle, nejčastěji ale právě na dolních končetinách. Nabízíme vám pár jednoduchých pravidel, jak se křečovým žilám účinně vyhnout.

Vyhněte se jehličkovým podpatkům, sáhněte raději po nízkých pohodlných botách. Boty s podpatkem dávají lýtkovým svalům zabrat.
Vyhněte se jehličkovým podpatkům, sáhněte raději po nízkých pohodlných botách. Boty s podpatkem dávají lýtkovým svalům zabrat.

1. Noste kompresivní punčochy

Najdete je ve většině lékáren a obchodech se zdravotními pomůckami. Napomáhají nejen správnému protékání krve žilami, ale i svalové pumpě, která má za úkol pohánět krev. Punčochy najdete v různých velikostech, barvách i stylech. Může vám je předepsat lékař. Vyhněte se ale těsnému oděvu, jako jsou například podkolenky se škrticí gumou.

2. Cvičte

Pohyb podporuje prokrvení celého těla, a tedy i končetin. Věnujte se sportu, který vás baví. Máte tak větší šanci, že u něj vydržíte. Doporučuje se turistika, plavání a jízda na kole. Nevhodné jsou sporty s prudkými doskoky, jako basketbal, tenis, squash, házená.

3. Nechte nohy odpočinout

Lehněte si na záda a dejte si pod nohy pár polštářů, tak aby byly minimálně v úrovni srdce nebo klidně výše. Nejlépe každý den. Nohy si můžete nechat vypodložené i během spánku.

 

4. Neseďte s překříženýma nohama

Omezuje to krevní průtok některými oblastmi. Sezení s překříženýma nohama sice křečové žíly přímo nezpůsobuje, ale trpí při něm hlavně kyčle a páteř. Má také špatný vliv na krevní tlak.

5. Zahoďte podpatky

Vyhněte se jehličkovým podpatkům, sáhněte raději po nízkých pohodlných botách. Boty s podpatkem dávají lýtkovým svalům zabrat. 

6. Vyhněte se dlouhému stání a sezení

Když máte sedavé zaměstnání, dělejte si pravidelné přestávky. Alespoň každých 30 minut změňte polohu a projděte se. 

7. Zhubněte, udržujte si optimální váhu

Vyšší hmotnost představuje nadbytečnou zátěž pro nohy. Kontrolujte svůj denní příjem soli a nezapomeňte na dostatečný příjem vlákniny. Vaše nohy mohou otéct, což vede k zadržování vody a zácpě.

Zdroj: www.healthytheory.com
http://zdravie.pravda.sk

Na článku spolupracoval:

MUDr. Brigita Marhefková

Líbí se vám článek?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
I při stresu můžete dobře spát
Články: I při stresu můžete dobře spát
Určitě se vám už stalo, že...
Jak dlouho trvá účinek lokálních steroidů v léčbě příznaků alergické rýmy?
Kapavka
Články: Kapavka
Kapavka, gonorea, je...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Alergická rýma u dětí
Články: Alergická rýma u dětí
Alergie na pyly u dětí je...
Nehojící se rána? Zjistěte, co je příčinou právě u vás
Články: Nehojící se rána? Zjistěte, co je příčinou právě u vás
Zajímá vás, proč se vaše...
Bude nervový růstový faktor nadějí pro lidi s infarktem?
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: