Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Středomořská dieta chrání děti před příznaky astmatu a před rýmou

Publikováno: 26.3.2008Aktualizace: 23.10.2008Dýchat.cz
 
Vědci z univerzity na Krétě zjistili, že řecké děti, které mají vysoký příjem ovoce, zeleniny a ořechů a stravují se tradiční středomořskou dietou, mají nižší riziko příznaků astmatu a rýmy. Výsledky studie výzkumníci uveřejnili v dubnovém online čísle časopisu Thorax. Ovoce
Ovoce

Autorka studie uvedla, že zatímco atopie není u dětí žijících na Krétě vzácná, dušnost a rýma u místních dětí je relativně řídký jev.

V rámci studie vyplnili rodiče celkem 690 dětí ve věku od 7 do 18 let dotazník zacílený na dýchací obtíže a rovněž podrobný jídelníček svých dětí. Děti byly vyšetřeny pomocí kožních prick testů zjišťujících reakci na 10 běžných alergenů.

Výsledky studie ukázaly, že 80 % dětí denně konzumuje více než dvě porce ovoce a 68 % dětí více než dvě porce zeleniny. Příjem hroznového vína, pomerančů, jablek a čerstvých rajčat nebyl spojen s atopií a snižoval riziko dušnosti a rýmy. Konzumace ořechů snižovala riziko dušnosti. Margarín riziko dušnosti a alergické rýmy naopak zvyšoval. Středomořská dieta působila jako ochrana před alergickou rýmou, méně už pak před dušností a atopií. Tyto výsledky vysvětlují relativně nízký výskyt alergických obtíží v této populaci.

Thorax. Published online April 5, 2007.

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Děti – bolestivé klouby

  Domácí lékař

Děti – bolestivé klouby  více

  Poradna lékaře

Šupinky na penisu  více

  Doporučení lékařů

MUDr. Jaroslava Sekerová | praktický lékař pro dospělé, Červené Janovice  více