Tichý zabiják se ukrývá v mrazáku

Myslíte si, že na způsobu přípravy jídla z hlediska zdraví příliš nezáleží? Omyl. Právě v něm lze spatřovat tichého zabijáka zdraví našeho srdce. Když jde takové smažení ruku v ruce s polotovary, které dávno neplní mrazáky jen Američanům, ohroženo není jen srdce, ale i hmotnost a chuťové pohárky.

Polotovary do zdravého jídelníčku nepatří
Polotovary do zdravého jídelníčku nepatří

Únor 2010 byl měsícem srdce v USA. To byla pro známého kardiologa velká příležitost, aby ukázal, co tomuto důležitému orgánu prospívá. Nemoci srdce totiž sice závisí především na genetických vlivech, které nemůžeme nijak ovlivnit, ale také na životosprávě – a tu máme zcela ve svých rukou.

Dr. Dolan sestavil deset rad pro jídelníček, který našemu srdce zaručeně prospěje:

  1. Nakupujte suroviny v potravinách ve svém okolí, kde je bohatá nabídka čerstvých produktů, mořských plodů a masa.
  2. Zcela vyřaďte zmrazená a konzervovaná jídla. Ta často obsahují velké množství sodíku a jednoduché sacharidy, které nejsou zdravé.
  3. Užívejte k ochucení a k obarvení pokrmů čerstvé bylinky místo soli a sáčkových koření. Čerstvá bazalka, máta, rozmarýn a česnek jsou pro zdraví úplně ideální.
  4. Typická snídaně – chléb s máslem – se dá připravit zdravěji: máslo zkuste nahradit olivovým olejem s čerstvým tymiánem nebo bazalkou.
  5. Samozřejmostí by mělo být odstranění smažených jídel, pečených pochoutek a také grilování – existují zdravější způsoby přípravy jídla.
  6. Jako vhodná příprava pokrmů je doporučena pomalejší tepelná příprava, abychom zajistili lepší aroma zeleniny, drůbeže a ryb.
  7. Jezte více ryb a drůbeže. Obě masa obsahují málo tuku, ryby navíc obsahují tzv. omega mastné kyseliny, které jsou důležité pro metabolismus tuků.
  8. Omezujte červené maso a vepřové maso. Ta naopak obsahují více tuků a urychlují proces kornatění tepen, což vede k onemocnění srdce.
  9. Místo dezertů, jako jsou vysokokalorické dorty, krémy a zmrzliny, ochutnejte čerstvé ovoce.
  10. Když pijete alkohol, žádné drama, ale omezte se na jeden drink za den! Červené víno v malém množství obsahuje srdce chránící látky, ale při větším množství může vést k alkoholismu, vysokému tlaku, nadměrné hmotnosti a mozkovým příhodám.

Na první pohled se může zdát, že budete muset předělat celý svůj dosavadní jídelníček. Když se ale podíváte blíže, zjistíte, že pravidla jsou velmi jednoduchá a vše je jen otázkou zvyku.

(syna)

Zdroj: www.medicalnewstoday.com

Líbí se vám článek?
+22 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Pravidla péče po operaci střev či jiné části trávicího traktu
Zubní obtíže
Články: Zubní obtíže
V čistých ústech pokrývá...
Poznejte sami, že se s vašimi játry něco děje
Články: Poznejte sami, že se s vašimi játry něco děje
Bolí vás často břicho a na...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Salmonelóza
Články: Salmonelóza
Salmonelóza je infekční...
Atopici, naučte se správně pečovat o svoji kůži
Články: Atopici, naučte se správně pečovat o svoji kůži
Atopická dermatitida se...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x